Bukefalos 28 år!

Senior skall byta namn

Vad tycker du att Senior-forumet skall döpas om till?

  • Vuxen

    Röster: 68 27,0%
  • Människa

    Röster: 5 2,0%
  • Något annat, föreslå nedan

    Röster: 48 19,0%
  • Allmänt

    Röster: 56 22,2%
  • 25år-

    Röster: 23 9,1%
  • Livet

    Röster: 18 7,1%
  • Mänskligt

    Röster: 15 6,0%
  • Generellt

    Röster: 8 3,2%
  • Agora

    Röster: 5 2,0%
  • Prat

    Röster: 6 2,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    252
Håller med ett par ovanstående! Byt namn på Ungdom till Junior. Då får nog Senior en annan innebörd än "pensionär" :)
Och som några skrev: detta är i grunden ett hästforum och junior och senior inom hästsporten bör de flesta förstå isf?

Man kan ju köra som hästsporten, men i såfall röstar jag på att ändra åldersgränsen så den också stämmer överens med sporten. Alltså 18 istället för 25. Tydligt och kan kanske locka fler yngre användare :up:
 
Man kan ju köra som hästsporten, men i såfall röstar jag på att ändra åldersgränsen så den också stämmer överens med sporten. Alltså 18 istället för 25. Tydligt och kan kanske locka fler yngre användare :up:

Tvivlar på att det skulle locka fler användare, yngre ungdom var väl knappt nån aktivitet alls på?
 
Tvivlar på att det skulle locka fler användare, yngre ungdom var väl knappt nån aktivitet alls på?

Jag vet inte, hängde inte här på den tiden vad jag minns... tänkte mest att fler yngre ungdomar kanske vågar skriva om inte det bara är folk som är i 23-årsåldern som häckar på ungdomsformet. Många av oss som egentligen hör till ungdom är ju dessutom mest aktiva på senior. Men det var mest en lös tanke :)
 
Nu har jag inte läst hela tråden men jag gillar AoHs "Klotterplanket", det är väl deras motsvarighet till Senior.
Absolut inte "Vuxen" men "Senior" gillar jag inte riktigt heller även om det numera är invant.
 
Nu har jag inte läst hela tråden men jag gillar AoHs "Klotterplanket", det är väl deras motsvarighet till Senior.
Absolut inte "Vuxen" men "Senior" gillar jag inte riktigt heller även om det numera är invant.

"Klotterplanket" tycker jag låter som "Lek & tjatter", alltså om det hade haft ett eget forum.
 
varför ändra? Senior kontra junior är i hästvärlden vedertaget ? De som eventuellt hänger på ett höstforum utan den kunskapen lär vara ganska lätträknade? Behåll senior
 
Min första tanke när jag läste om att slå ihop ungdom och senior var "nooooo, ska jag se en massa trådar om smink och gymnasieval sida upp och sida ner nu?". Sen besökte jag forumet och insåg att det 1. Verkar dött och 2. Innehåller ungefär samma ämnen som senior. Jag skulle nog tycka att det vore trevligt att slå ihop dem. Jag minns när jag var lite yngre att jag inte riktigt vågade kliva in på senior. Det var lite som om man bröt mot någon regel och ens egna inlägg var irrelevanta. Det kändes läskigt men samtidigt fick jag ut mer av senior än av ungdom såsom ungdom såg ut då.

Mix mellan äldre och yngre är ju lite roligt ändå. Vi har mycket att lära av varandra. Något jag hade önskat mig i det läget är som klickrutor där man lätt kan välja flera prefix man vill se samt att dela upp skola och jobb. Vid behov lägg till fler prefix.
 
Definitivt inte "människa" eller "vuxen". Bästa förslaget hittills utifrån kriterierna är nog "hästfritt" även om det låter lite tråkigt (men det gör ju även senior när man tänker efter...). Möjligen "livet"... men båda dessa blir konstiga om det ändå ska skiljas ut ålder, föräldrar, hem & hobby osv. ...

Edit: ju mer jag funderar är kanske "människa" ändå mest passande, men med samma reservation som ovan. ..
 
Tvivlar på att det skulle locka fler användare, yngre ungdom var väl knappt nån aktivitet alls på?
Precis, det finns inte så många ungdomar och vi som finns, eller i alla fall jag, känner att vi inte är välkomna på senior. :p Läser väldigt mycket, säger mindre. Och det känns lite dött att vara ensam om att återuppliva ungdom. Dessutom hoppar folk från senior över till ungdom också i de intressanta trådar som skapas, så egentligen finns det väl ingen anledning att hålla de särade?
 
Av förslag som kommit upp hittills så tycker jag att "Människa" eller "Folk" är bäst.

Veteran
Medelåldern
Genomsnittet
Mänsklig
Allmoge
Konkarong
Tvåbent
 
Som förändringsobenägen tant tycker jag inte att det är något av alternativen som är bra. Laga inte det som inte är trasigt.

(Minns när gruppen Triple 'n touch hade namntävling och förslaget som vann var att behålla gamla namnet.)

Jag tycker inte att senior är pensionsmässigt. Vem i yngre medelåldern eller strax äldre än ungdom kopplar ihop det med gamlingar??

Vuxen känns bara fjantigt. Som i vuxenmys, vuxenpoäng etc. NEJ!
Människa - i motsats till vaddå? Alla som skriver på forumen är människor.

Senior, med forumbeskrivningen, är perfekt.

Ändra ditt beslut @Gunnar. Please!
@Gunnar - vaknar på morgonen och har mängder av gillanden från natten.
32 personer gillar - när detta skrivs - ovanstående inlägg.

Fundera - snälla - ett varv till på om du ska ändra namnet. Det perfekta namnet :)
 
Jag håller inte med om att Senior är enkelt att förstå, som jag skrev tidigare för er som varit här länge eller om det kopplas till Junior är det enklare.

Jag har haft funderingar på att slå ihop Senior och Ungdom till ett forum och då kalla det Människa, då det finns ett forum som heter Hästmänniska.

Att det skulle finnas folk som vill ha kvar Senior har jag räknat med och en viss rädsla för att det skulle storma som när jag bytte smileys har funnits :) Men det blir ett byte. Kom med förslag och rösta gärna.

Och, man skulle önska att nya läste forumbeskrivningarna, men det skall man inte räkna med, framförallt inte om man direkt ser att det är ett Senior-forum.

Men Gunnar, du genomför ju ändå alltid förändringarna oavsett om användarna tycker de är bra eller dåliga, varför ens fråga? Gör som du brukar och kör bara, bestäm själv?
 
Jag noterar inte vilka fora som inlägg skrivs i, jag börjar med att läsa bevakade o sedan när jag betat av dem kollar jag "nytt"

Samma här!

I övrigt så håller jag med de flesta andra att varken vuxen eller människa känns bra alls. Däremot har jag inte sjäv något bra förslag att komma med. Och förslaget att slå ihop ugdom och senior låter inte helt dumt faktiskt.
 
Jag tycker också att 25+ låter vettigt.

/Lady_S

Nä det blir för specifikt, som att man inte är välkommen där om man är under 25 men det borde bero mer på vad man vill diskutera. Man kan ju va vuxen o ha både jobb o hus och dit relaterade frågor om man är betydligt yngre.
 
Jag tror absolut inte det är en bra idé att slå ihop Ungdom och Senior. Vi får ju hoppas att det kommer in nytt yngre blod här och även om Senior skulle byta namn vid en ev sammanslagning tror jag inte många yngre skulle glida in där. De skulle förmodligen stanna på det hästrelaterade och sedan ev försvinna.

I övrigt håller jag med om ett Gammel-forum dit ytterligare några användare förpassas också :meh:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 813
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Äldre Läs mer här: http://www.bukefalos.com/threads/forumet-senior-sedan-forra-seklet.1407120/ och rösta här...
Svar
0
· Visningar
2 216
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Äldre En del som röstat om nya namnet på Senior har föreslagit att Ungdom och Senior slås ihop till ett forum. Jag tänkte att det kunde vara...
Svar
13
· Visningar
1 882
Senast: kryddelydd
·
  • Artikel
Hästnyheter Vet inte exakt när forumet Senior skapades, men det fanns i alla fall 1999: Att det blev Senior hade att göra med att forumet för de...
Svar
0
· Visningar
1 734
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp