Bukefalos 28 år!

Senior skall byta namn

Vad tycker du att Senior-forumet skall döpas om till?

  • Vuxen

    Röster: 68 27,0%
  • Människa

    Röster: 5 2,0%
  • Något annat, föreslå nedan

    Röster: 48 19,0%
  • Allmänt

    Röster: 56 22,2%
  • 25år-

    Röster: 23 9,1%
  • Livet

    Röster: 18 7,1%
  • Mänskligt

    Röster: 15 6,0%
  • Generellt

    Röster: 8 3,2%
  • Agora

    Röster: 5 2,0%
  • Prat

    Röster: 6 2,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    252
Junior istället för ungdom skulle låta konstigt tycker jag. Jag tänker direkt junior = under 18 år. Så är det ju i hästvärlden dessutom (på ett ungefär i alla fall, har inte koll på de nya åldersreglerna på ponny).

Själv är jag 21 och läser betydligt mer på senior än ungdom.

Men ungdom betyder väl också oftast under 18? Över 18 räknas man ju i de flesta sammanhang som vuxen (ibland "ung vuxen").
 
Men ungdom betyder väl också oftast under 18? Över 18 räknas man ju i de flesta sammanhang som vuxen (ibland "ung vuxen").

Jo så är det kanske... ungdom har en mer diffus betydelse för mig än junior, men det är nog som sagt för att jag relaterar junior till ridsporten :)
 
Jag gillar verkligen inte "Människa" och "vuxen" låter så... tråkigt :angel:

Nä, jag vill ha alternativen såhär:
1: slå ihop senior och ungdom, kalla det "allmänt forum" eller något.
2: byta namn på ungdom till junior eller annat lämpligt.
 
Har funderat en hel del sedan jag läste ditt inlägg för några timmar sedan @Gunnar

På Senior har jag träffat några av mina allra bästa vänner (det trodde jag aldrig när jag började hänga här för en 10+år sedan). Här avhandlas allt mellan himmel och jord. Tårarna sprutar av både allvarliga ämnen och av skratt. Även om jag mestadels skriver i lektrådarna så läser jag betydligt mer, det är som en kär vän som man besöker lite då och då, får lite förströelse och jag drar vidare till något annat.

Indelningen senior/ungdom är aldrig något jag riktigt funderat över sedan ulvlekarna flyttade in på senior. Visst skolämnen verkar överväga på ungdom och yrkesrelaterat på senior men i övrigt är det relationer, frågor av allehanda karaktär, humor och diverse annat stort och smått som avhandlas

Så om jag försöker bena ner detta i något hopkok så överväger nog "Caféet" för mig eller Baren om det är en helgkväll ;)
Över en kopp kaffe avhandlas det mesta - stort, smått och livet i allmänhet.
På caféet träffar man sina vänner, det är inbjudande, har mjuka fåtöljer man kan sjunka ner i och bakverk man kan njuta av medan man bara umgås och ibland kommer man dit bara för att bara "vara" en liten stund.
 
Mitt förslag är att slå ihop ungdom och senior och kalla det "bukesoffan" , "vardagsrummet" eller något annat liknande allmänt. En hint om att man kan släppa hästeriet och prata fritt om det mesta.
Ungdom har så låg aktivitet att de flesta trådarna lätt kan kategoriseras in under olika lek-etiketter ändå känns det som. :o
 
Om det nu måste ändras namn ( även om jag inte är särskilt förtjust i förändring och i synnerhet om det är förändring för förändringens skull) röstar jag på Paddingtons förslag!
 
Mitt förslag är att slå ihop ungdom och senior och kalla det "bukesoffan" , "vardagsrummet" eller något annat liknande allmänt. En hint om att man kan släppa hästeriet och prata fritt om det mesta.
Ungdom har så låg aktivitet att de flesta trådarna lätt kan kategoriseras in under olika lek-etiketter ändå känns det som. :o

Jag tycker såna namn passar på mindre forum, buke känns alldeles för stort för det.
 
Håller med ett par ovanstående! Byt namn på Ungdom till Junior. Då får nog Senior en annan innebörd än "pensionär" :)
Och som några skrev: detta är i grunden ett hästforum och junior och senior inom hästsporten bör de flesta förstå isf?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 804
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Äldre Läs mer här: http://www.bukefalos.com/threads/forumet-senior-sedan-forra-seklet.1407120/ och rösta här...
Svar
0
· Visningar
2 211
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Äldre En del som röstat om nya namnet på Senior har föreslagit att Ungdom och Senior slås ihop till ett forum. Jag tänkte att det kunde vara...
Svar
13
· Visningar
1 881
Senast: kryddelydd
·
  • Artikel
Hästnyheter Vet inte exakt när forumet Senior skapades, men det fanns i alla fall 1999: Att det blev Senior hade att göra med att forumet för de...
Svar
0
· Visningar
1 727
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp