September-utmaning

Bukefalos 30 år!

Morgonrunda med sträckor med långsamt joggande i morse. Och har letat rätt på tidigare rehab-träning som jag testade idag, skulle behöva göra lite förebyggande träning. Tar cirka 15 minuter, ska planera in det två gånger/vecka 😊

Icke-joggdag idag. Först ridtur, unghästens andra totalt och första utan medhjälpare. Ungefär sex km, lite mer avsutten än uppsuttet men i det uppsuttna råkade vi ut för gravitationen och testade även på trav/tölt/något åt det hållet (vilket resulterade i en frivillig avsittning i farten pga bristande bromsar och dåligt läge för högre gångarter).

Sedan verkning av ovanstående häst.

Och sist tömkörning av russet. Tömkör som förberedelse inför riktigt körning, så vi går ute och jag går bakom. Mestadels gång men en del jogg (trav för ponnyn) och några sprintningar (galopp). Knappt sex km det med.

Tycker nog att det är en acceptabel nivå för en lugn dag :)

Först typ fem km promenad med häst i skogen. Sedan ett kort besök till utegymmet när jag ändå var däromkring. Det besöket får ersätta joggningen, tror jag lyckats hitta någon sjukdom. Har även en del träningsvärk av gårdagens ridning, egentligen var det ett väldigt milt pass men har man inte ridit på länge är det tydligen inte så milt :cautious:

Lång dag på hundtävling idag, men har tagit mig tid att göra delar av mitt (p)rehab-program i varje fall. Hoppas det kommer märkas en förbättring snabbt, så jag får hjälp med motivationen 😄

Dålig dag idag.

Fick faktiskt träningsvärk över skulderbladen efter gårdagens yinyoga, så tänkte vila axlarna idag och jogga. Men känner något i ena foten och då jag har en del övervikt joggar jag bara om fötter och knän känns helt ok. Så hade tänkt hitta ett vibes-pass utan hopp men när jag kom hem fick jag veta att grannen fått ta bort sin hund, som var kompis med min hund. Så jag är deppig. Men tvingade mig till 10 minuter på crosstrainern.
Nu ska jag hitta någon gammal film som inte kräver någon tankemöda och tillbringa kvällen i soffan.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka