Septisk artrit

Reykur

Trådstartare
Någon med erfarenhet av septisk artrit hos häst? Positiva som negativa erfarenheter?

Alltså bakterieinfektion i en led efter ett lednära sår. Min olycksfågel till häst står inlagd på ultuna sedan i torsdags pga detta.
 
Någon med erfarenhet av septisk artrit hos häst? Positiva som negativa erfarenheter?

Alltså bakterieinfektion i en led efter ett lednära sår. Min olycksfågel till häst står inlagd på ultuna sedan i torsdags pga detta.
Min häst hade, han stod två veckor på klinik och klarade sig fint, krävdes dock två operationer och lång konvalescent.
 
Min häst hade, han stod två veckor på klinik och klarade sig fint, krävdes dock två operationer och lång konvalescent.

Tack!

Min häst står kvar på ultuna ännu, opererades i fredags och har varit ganska dålig. Men nu feberfri, stödjer på foten och inga nya bakterieansamlingar i kotan än så länge. Om allt ser bra ut vid bandagebyte i morgon får hon åka hem låter det som. :heart

Detta är i samma kotled som hon för 6 veckor sedan opererade pga ledbroskskador, det är en hårt ansatt led det där och en hemskt olycksdrabbad liten häst..
 
Min blev helt bra. Stod på Ultuna i en vecka innan hon fick komma hem. Ganska lång konvalescens men det gick väldigt bra. Hasled.
 
Någon med erfarenhet av septisk artrit hos häst? Positiva som negativa erfarenheter?

Alltså bakterieinfektion i en led efter ett lednära sår. Min olycksfågel till häst står inlagd på ultuna sedan i torsdags pga detta.

Min fick det när han var 5 månader. Stod på Helsingborg ca 8 dygn. Tog lång tid innan han blev ohalt. Idag, 2,5 år senare, är han frisk och har inga kvarvarande men. Håller tummarna att han ska hålla för en högre belastning!
 

Liknande trådar

Hästvård Har en häst av större kallblodsras som dom senaste åren haft problem med klåda. Han är under fortsatt utredning av veterinär som är...
Svar
17
· Visningar
1 604
Senast: maddie202
·
Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
3 721
Senast: Ida94
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 184
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp