Sex är limmet i en relation

Status
Stängd för vidare inlägg.
Orkade inte läsa igenom hela tråden men har ändå en åsikt.

Ja, sex behövs och ska finnas i en "frisk" relation. Sen kan ju självklart mående och andra omständigheter göra att sexet blir mindre eller kanske obefintligt under en period. Men då får man hoppas att relationen även har andra viktiga delar som gör att man orkar hålla ihop ändå igenom den "jobbiga" perioden.

Om jag tar min och sambons relation så har vi varit tillsammans ca 15 år. har inga barn men ett mindre zoo. Vi gillar att ha sex, sambon är er på än vad jag är och så vill jag ha det, jag vill känna mig åtrådd. Andra saker som är viktigt för mig i förhållandet är att visa ömsesidig respekt. Och såklart djuren, dom är mina bebisar och att min sambo snällt accepterar all tid dom tar alla pengar de kostar och dessutom älskar dom gör mig lika kär varje gång:love:.

Min sambo ligger ute på jobb ca 3-4 dagar i veckan då då träffas vi inte, av de dagar vi träffas har vi någon form av sex ca 0-4 ggr dag. en normal vecka har vi vanligtvis sex minst 3-6 ggr. vilket funkar alldeles utmärkt för oss. För ca 5 år sedan hade vi kanske sex en gång i månaden under nästan ett års tid, vilket berodde på att sambon var sjukskriven hade ont och åt mycket medicin lusten fanns inte där och förhållandet var inte på topp. Vilket självklart inte berodde på för lite sex utan på att sambon mådde dåligt. Men det visar ju att det hänger ihop för oss i alla fall. Mår vi bra har vi sex och trivs bra tillsammans, mår vi däremot dåligt leder det bland annat till mindre sex .

Mitt svar rör alltså MIN relation och vad som funkar är sanning för oss. menar alltså inte med detta att alla måste ha sex utan är ni lyckliga utan sex är det ju jättebra för er!
 
Förstår fortfarande inte varför ni eldade upp er så och va så "på"

Tänker ni er inte för innan ni skriver så privata saker på ett forum

Det skulle jag aldrig göra

Tänk på att det är ett öppet forum där alla kan läsa det ni har skrivit
Ptjau, vi har ju barn ihop och det börjar bli svårt att dölja att vi väntar ytterligare ett så både min chef, kollegor, kund, släkt, vänner osv vet nog att vi ligger med varandra. Hur ofta eller hur viktigt det är för mig tror jag ärligt talat att de flesta skiter fullständigt i och om de skulle fråga har jag inga problem att svara på frågan faktiskt. Det är väl super om den informationen gör någon annan glad? Sen skulle nog större delen tycka att det var sorgligt om vi upplevde att vi behövde "limma oss" med sex.

"Älskling, det har varit lite jobbigt ett tag här, jag tror vi behöver knulla lite så vi känner att det är vi igen." :crazy:

Mja, om jag behöver den typen av närhet kokar jag en kanna te, tar fram ett brädspel som kräver lagom mycket av hjärnan så vi ändå öppnar för samtal. Annars planerar jag in en aktivitet på helgen såsom museum eller liknande där vi får tillfälle att umgås på annan mark med familjen. Ofta är jag trött efter en dag och somnar gärna vid 21-tiden. Går han inte i säng ungefär samtidigt blir det troligen inget ligg den kvällen :) ingen big deal, jag får kärlek på andra sätt. Jag själv kan ligga med folk utan att tycka att de är sexiga, däremot ger varken jag eller sambon kärlek till såna vi inte håller av. Därför känns inte sexet som det viktiga i vår relation. Sex och kärlek är väldigt separerade för mig men sex med den jag älskar ser nog annorlunda ut än sex med den jag dragit hem från krogen.
 
Ptjau, vi har ju barn ihop och det börjar bli svårt att dölja att vi väntar ytterligare ett så både min chef, kollegor, kund, släkt, vänner osv vet nog att vi ligger med varandra. Hur ofta eller hur viktigt det är för mig tror jag ärligt talat att de flesta skiter fullständigt i och om de skulle fråga har jag inga problem att svara på frågan faktiskt. Det är väl super om den informationen gör någon annan glad? Sen skulle nog större delen tycka att det var sorgligt om vi upplevde att vi behövde "limma oss" med sex.

"Älskling, det har varit lite jobbigt ett tag här, jag tror vi behöver knulla lite så vi känner att det är vi igen." :crazy:

Mja, om jag behöver den typen av närhet kokar jag en kanna te, tar fram ett brädspel som kräver lagom mycket av hjärnan så vi ändå öppnar för samtal. Annars planerar jag in en aktivitet på helgen såsom museum eller liknande där vi får tillfälle att umgås på annan mark med familjen. Ofta är jag trött efter en dag och somnar gärna vid 21-tiden. Går han inte i säng ungefär samtidigt blir det troligen inget ligg den kvällen :) ingen big deal, jag får kärlek på andra sätt. Jag själv kan ligga med folk utan att tycka att de är sexiga, däremot ger varken jag eller sambon kärlek till såna vi inte håller av. Därför känns inte sexet som det viktiga i vår relation. Sex och kärlek är väldigt separerade för mig men sex med den jag älskar ser nog annorlunda ut än sex med den jag dragit hem från krogen.
Ja, jag tror också andra skiter i hur ofta du pippar din gubbe, eller hur många koppar te du dricker

I tråden diskuterades borttappad sexlust och vad den kan beror på

Tydligen är ämnet känsligt

En del påstår att sexlusten bara kan försvinna under långa perioder, utan någon orsak alls

Jag påstår att sexlusten inte kan försvinna utan någon som helst orsak.
Tappad sexlust beror alltid på något

Därmed inte sagt att det är fel på människorna eller relationen i sig
Men någon form av obalans och "fel" är det

TRO JAG
 
Ja, jag tror också andra skiter i hur ofta du pippar din gubbe, eller hur många koppar te du dricker

I tråden diskuterades borttappad sexlust och vad den kan beror på

Tydligen är ämnet känsligt

En del påstår att sexlusten bara kan försvinna under långa perioder, utan någon orsak alls

Jag påstår att sexlusten inte kan försvinna utan någon som helst orsak.
Tappad sexlust beror alltid på något

Därmed inte sagt att det är fel på människorna eller relationen i sig
Men någon form av obalans och "fel" är det

TRO JAG
Mja, i tråden diskuteras väl framför allt huruvida man behöver ligga för att ha en bra relation och många hävdar att man inte behöver det.

Kanske behöver förtydliga också det många andra skrivit att vissa har ingen eller väldigt lite lust oavsett relationens och sitt eget skick. Det behöver alltså inte vara så att någon är i "obalans" för det.
 
Mja, i tråden diskuteras väl framför allt huruvida man behöver ligga för att ha en bra relation och många hävdar att man inte behöver det.

Kanske behöver förtydliga också det många andra skrivit att vissa har ingen eller väldigt lite lust oavsett relationens och sitt eget skick. Det behöver alltså inte vara så att någon är i "obalans" för det.
Mja, men du skrev inlägget till mig

Mja, men jag pratade om förlorad sexlust, inte låg sexdrift
 
I tråden diskuterades borttappad sexlust och vad den kan beror på

Tydligen är ämnet känsligt

En del påstår att sexlusten bara kan försvinna under långa perioder, utan någon orsak alls

Jag påstår att sexlusten inte kan försvinna utan någon som helst orsak.
Tappad sexlust beror alltid på något
På vilket sätt menar du att ämnet är känsligt?
Det är rätt insinuant att påstå det.

Dessutom vet jag inte om borttappad sexlust var det som diskuterades? DU diskuterar det, andra verkar vilja mena att det går upp och ner i perioder.

Du är den som gör det till en stor grej, vem är det känsligt för?
 
Istället för att hela tiden säga "tror jag", kan du hitta en källa till dina påståenden. Som det är nu sitter du bara och gissar, och det leder inte till någon vidare diskussion.
Källan är erfarenheter, till viss del egna men mest andras
Alla jag har pratat med, som säger sig ha fått ett "icke sexliv" så mår båda eller en parten dåligt pga det eller pga annat som händer i livet

Men efter denna tråden kanske jag får göra en omvärdering
Tydligen finns det dom som inte har sex på ett halvår och båda parter är lika nöjda för det
(hmm kanske)
 
På vilket sätt menar du att ämnet är känsligt?
Det är rätt insinuant att påstå det.

Dessutom vet jag inte om borttappad sexlust var det som diskuterades? DU diskuterar det, andra verkar vilja mena att det går upp och ner i perioder.

Du är den som gör det till en stor grej, vem är det känsligt för?
Titta på svaren jag har skrivit
Ämnet är inte minsta känsligt för mig
 
Källan är erfarenheter, till viss del egna men mest andras
Alla jag har pratat med, som säger sig ha fått ett "icke sexliv" så mår båda eller en parten dåligt pga det eller pga annat som händer i livet

Men efter denna tråden kanske jag får göra en omvärdering
Tydligen finns det dom som inte har sex på ett halvår och båda parter är lika nöjda för det
(hmm kanske)

Vad du upplevt och vad andra sagt till dig är inte en källa, det är erfarenheter. En källa är en vetenskaplig hänvisning till en uppsats, utredning och/eller tidningsartikel. Helst seriösa sådana.
 
Lusten till sex är inte konstant
Människor har olika mycket sexlust. Sexlusten kan också påverkas, både positivt som negativt, av det som händer i ens liv. Vanliga skäl till att lusten går ner är stress, sömnbrist, nedstämdhet, medicinering av olika slag och relationsproblem. Men det behöver heller inte vara något speciellt som gör att man under perioder inte vill ha sex lika ofta eller ha sex på samma sätt som tidigare. Sexlusten kan gå upp och ner i livet utan att det behöver vara något fel eller konstigt med det.

Det finns en nyansskillnad i "har" och "kan". Men jag antar att du inte läste texten själv eftersom den säger emot vad du hela tiden skriver?
 
Hahaha har du ens läst artikeln? Den säger ju emot det du pratar om:rofl:


Bristande lust i månader är eller blir ofta ett problem om man är i en relation
självklart kan yttre omständighet i livet påverka sexlust, det har jag sagt hela tiden


"Ibland kan det vara svårt att tillåta sig att inte vilja ha sex. Särskilt märkbart blir detta om man lever i en relation där man har en annan persons sexuella lust och önskemål att förhålla sig till och ett gemensamt sexliv som sett ut på ett visst sätt. Det är framför allt personer som lever i en fast relation som söker professionell hjälp för bristande lust."
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Anonymt konto, för detta känns läskigt att skriva. Jag har i mina tidigare förhållanden haft en förkärlek för lite hårdhänt sex. Inte...
2
Svar
29
· Visningar
4 739
Senast: Stereo
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 583
Senast: tott
·
Tjatter Spinoff på trådarna och förlovnings- och vigselringar och om att bära släktingars ringar. Vad är era mest känslomässigt värdefulla...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 725
Senast: _Zacke_
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 020
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp