Sex är limmet i en relation

Status
Stängd för vidare inlägg.
tvärtom, det är jag som har prata om saken hypotetiskt

Ändå måste jag fråga dig om
Varför tror du att människor i relationer söker hjälp med att lösa "problem" med bristande lust. Om det inte går att hitta en lösning på situationen?

För att just de ser det som ett problem? För att de vill ha mera sex än de har lust till, för att de känner press utifrån (eller inifrån), för att de har byggt ett förhållande just kring sex, för att de tror att den andra parten ser det som ett problem. Det finns miljoner orsaker.
 
Eftersom jag inte vet alls vad du syftar på kanske du kan kopiera, där jag har varit otrevlig
Jag hittar verkligen inte ett enda inlägg där jag har varit otrevlig

Däremot tycker jag att din ton har varit väldigt aggressiv, vilket jag inte kan förstå öht.
Detta är bara en fånig tråd där det diskuteras lust
Det är inget viktigt, inte det minsta

Din ton, oavsett om det är medvetet eller ej, uppfattas som aggressiv i flera av inläggen plus att en del är rakt av otrevliga och förolämpande.
 
Då får du nog ta en funderare över hur du uttrycker dig, eftersom alla verkar ha missuppfattat dig.
Det skulle hjälpa om du kan klistra in ett inlägg där jag varit otrevlig

Eller hittar du inget?

Kanske är det hur du har valt att uppfatta det jag skriver. Inte vad jag har skrivit
 
För att just de ser det som ett problem? För att de vill ha mera sex än de har lust till, för att de känner press utifrån (eller inifrån), för att de har byggt ett förhållande just kring sex, för att de tror att den andra parten ser det som ett problem. Det finns miljoner orsaker.
Ja, just det

Då är det ett problem som KAN lösas

DET är allt jag har sagt, hela tiden i tråden
 
Det skulle hjälpa om du kan klistra in ett inlägg där jag varit otrevlig

Eller hittar du inget?

Kanske är det hur du har valt att uppfatta det jag skriver. Inte vad jag har skrivit
Fast om flera upplever dina inlägg som otrevliga kanske du har en annan syn på vad otrevlig är. Kan det vara så att det är möjligt att respektera att andra har en annan syn på otrevlig än vad du har? Det är liksom en del av livet.

Du vet, Lisa kanske tycker att det är helt okej att någon kallar henne för fitta medan resten av forumet tycker att det är väldigt otrevligt. Förstår du jämförelsen?
 
Som sagt, de flesta andra i tråden ser dina otrevliga inlägg. Du gör det inte. Du får läsa om tills du hittar dem.
Var och en väljer själv hur man vill uppfatta saker, särskilt i en tråd på nätet

Varför är det tillåtet att du säger att jag är otrevlig men inte tillåtet att jag säger du mår dåligt, pga ditt agerande.

Vad är skillnaden?
 
Men uttrycker dig otrevligt så gör du ju det? Jag förstår inte hur det har med mitt mående att göra? Jag undrar verkligen på vilket sätt jag skulle må dåligt, och hur du ser det i mina texter?
 
Men uttrycker dig otrevligt så gör du ju det? Jag förstår inte hur det har med mitt mående att göra? Jag undrar verkligen på vilket sätt jag skulle må dåligt, och hur du ser det i mina texter?
Det är otrevligt att säga att någon är otrevli
Ynkligt också att inte kunna länka, utan bara häva ur sig

Du har ju alla inläggen i tråden svart på vitt
Vad är problemet, varför kan du inte?
 
Var och en väljer själv hur man vill uppfatta saker, särskilt i en tråd på nätet

Varför är det tillåtet att du säger att jag är otrevlig men inte tillåtet att jag säger du mår dåligt, pga ditt agerande.

Vad är skillnaden?

Skillnaden är väl att alla andra tycker att du beter dig illa medan du tycker att du beter dig helt ok. Jag skulle själv ta mig en rätt stor funderare på min moralkompass då alltså.
Att dessutom börja dilla om att folk mår dåligt i sina relationer pga att du tycker att det är ett problem att deras sexlust varierar..? Hjälp.
 
Skillnaden är väl att alla andra tycker att du beter dig illa medan du tycker att du beter dig helt ok. Jag skulle själv ta mig en rätt stor funderare på min moralkompass då alltså.
Att dessutom börja dilla om att folk mår dåligt i sina relationer pga att du tycker att det är ett problem att deras sexlust varierar..? Hjälp.
Suckar....
Jag struntar i vad folk gör, och inte gör i sängen
Jag pratar bara om ämnet rent hypotetiskt

Kan jag skriva det tydligare?
 
Det är otrevligt att säga att någon är otrevli
Ynkligt också att inte kunna länka, utan bara häva ur sig

Du har ju alla inläggen i tråden svart på vitt
Vad är problemet, varför kan du inte?

Nu har du ju fått delar av t.ex ett inlägg raderat där du bevisligen är otrevlig, det har du ju t.o.m svarar på själv. Och du verkar inte ta till dig @LenaHs tips från reglerna på forumet.

Inte heller verkar du fundera något på ditt eget beteende och varför du uppfattas som otrevlig när flera personer uppfattar dig så (jag gör det t.ex då många av dina inlägg är oroligt spydiga och bars ute efter att provocera, vilket jag också rapporterat).

Det är dessutom inte särskilt otrevligt att att påpeka att någon beter sig ohyfsat, när det återigen faktiskt finns bevis på det. Att däremot låtsas som ingenting och låta alla andra ta ansvar för ens egna tillkortakommanden är ohyfsat (jag har det till och med citerar i mitt inlägg där du gör just detta).

Jag upplever dock att detta är på väg att spåra ur helt eftersom tråden verkligen inte bör handla om hur otrevlig du är eller dina kommentarer OM andra användare så snälla @LenaH eller @ullo kan ni ta en kik i den här tråden?
 
Suckar....
Jag struntar i vad folk gör, och inte gör i sängen
Jag pratar bara om ämnet rent hypotetiskt

Kan jag skriva det tydligare?

Men det blir ju inte hypotetiskt eftersom du försöker analysera medlemmarna? Vilket jag i ett tidigare inlägg har citerat en antal exempel på. Om det är hypotetiskt du menar så måste du nog träna lite mer på att uttrycka dig samt presentera trovärdiga källor, inte någon slags hobbypsykologi.
 
Nu har du ju fått delar av t.ex ett inlägg raderat där du bevisligen är otrevlig, det har du ju t.o.m svarar på själv. Och du verkar inte ta till dig @LenaH tips från reglerna på forumet.

Inte heller verkar du fundera något på ditt eget beteende och varför du uppfattas som otrevlig när flera personer uppfattar dig så (jag gör det t.ex då många av dina inlägg är oroligt spydiga och bars ute efter att provocera, vilket jag också rapporterat).

Det är dessutom inte särskilt otrevligt att att påpeka att någon beter sig ohyfsat, när det återigen faktiskt finns bevis på det. Att däremot låtsas som ingenting och låta alla andra ta ansvar för ens egna tillkortakommanden är ohyfsat (jag har det till och med citerar i mitt inlägg där du gör just detta).
Jo, jag vet
Att fråga en person om den är homosexuell, är Väldigt otrevligt
Att fråga en person om den mår dåligt, är Väldigt otrevligt

Jag ska skärpa mig i framtiden och aldrig mer gör mig skyldig till detta
 
Jag stänger den här tråden nu. Det verkar inte som om någon vidare fördjupning i ämnet "Sex är limmet i en relation" kommer att ske.

Om någon känner ett trängande behov av att diskutera sakfrågan får denne gärna höra av sig så ska jag ta det i beaktande.

LenaH, moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Anonymt konto, för detta känns läskigt att skriva. Jag har i mina tidigare förhållanden haft en förkärlek för lite hårdhänt sex. Inte...
2
Svar
29
· Visningar
4 739
Senast: Stereo
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 583
Senast: tott
·
Tjatter Spinoff på trådarna och förlovnings- och vigselringar och om att bära släktingars ringar. Vad är era mest känslomässigt värdefulla...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 725
Senast: _Zacke_
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 020
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp