Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shettistråden!

Håller med! Ni har så fina hästar allihopa:)

Ska kolla upp så jag inte jobbar, annars blir det ev en utställning den 3:e oktober:) Den är i Varbergs-området, är någon intresserad så skicka PM så länkar jag. Vet inte om man får göra det här.
 
Sv: Shettistråden!

Jag har en shettis som jag har haft i 11-12år ungefär. Jag lärde mig att rida på honom och det var inte heller det lättaste. Han kastade av mig varje gång red. Men så är ju väldigt många shettisar. Jag måste säga att "shettis-tiden" är verligen speciell :D

Min shettis heter Durin och han är född 1985. Han är e: Gletness Rockall RS. 155 u: Havsstjärnans Kyllan RS. 1080.
Durin används inte så mycket nu för tiden. Förut har jag kört honom lite grann. Han är jätte duktig och verkligen älskar att bli körd. Nu är han mest bara sällskapsponny och tar det bara lugnt i hagen.

Hihi, bara en fluffig boll i vinterpäls.
hgjjjjj.jpg


Sommarpäls.
duriiiiiiiiiiiiiin.jpg

duuuuurin.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Shettistråden!

Har bara två minishettisar nu, har tidigare haft åtta. Fick även lov att tabort en i sommar pga. fång.

Seva Elizabeth -99
e. Seva Rocket u. Seva Za-Za

27597548.jpg


31197589.jpg


Eliza Prematura -09
e. Stjernens Mini-Dusty u. Seva Elizabeth
31332111.jpg


31197592.jpg


31332112.jpg



Hon vi fick lov att tabort.
Almnäs Nightfall -02
e. Touch of Gold u. Almnäs Honey

31197602.jpg
 
Sv: Shettistråden!

Jag ska snart få hem mitt charmtroll:love:.

En 6-årig valack som jag har haft sen han var 2 år, han har varit utlånad 1 år, men nu kommer han hem.

Tänkte jag skulle varva körning och trickträning med honom dom dagar sonen inte rider.

31448159.jpg


31448157.jpg
 
Sv: Shettistråden!

Det är en 7årig hingst, stammen har jag inte tyvärr, men den hoppas jag kunna få se när jag tittar på honom. Han är iallafall fantastiskt vacker, med en helt otrolig man och svansväxt, ca 100 cm hög. Inkörd och inriden, är vuxenhanterad, precis som jag vill :laugh:

Återkommer med bilder efter onsdagens titt!
 
Sv: Shettistråden!

Måste ju då få presentera Lakej (aka Boppe) f- 98 okänd härstamning och mäter 95 cm över havet. Han ägs (mellansyster som groomar på bilderna står som den eg ägaren) o tävlas i körning av min 16 åriga lillasyster.

En liten men tuff kille som tyvärr som så många andra små ponnysar vandrat genom oerfarna barnfamiljer vilket tyvärr satt sina spår. Nu är han en snällt o trygg ponny, men främmande vuxna karlar är fortfarande otäckt o man bör inte höja rösten i onödan.

Boppe är arbetsam kille som ÄLSKAR att jobba i vagn.

Bilder från årets tävling i Villvattnet:
Precison
IMG_7652.jpg

Maraton
IMG_7459.jpg

Stolta systrar efter prisutdelning :D
IMG_7672.jpg


Liten men naggande god
IMG_2786.jpg

Bus med bästisen Whilmer en fjordingkorsning på 119 cm för 2 vintrar sedan
IMG_2767.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Shettistråden!

Åh, vad han är fin!! Visst är Emmahs er syster också? Vi hänger i vår-mammor-tråden :D

Här kommer ganska färska bilder på min Malva (togs igår kväll och är av riktigt dålig kvalité...)
H%C3%A4starna+framf%C3%B6r+allt+019+omgjord.jpg


H%C3%A4starna+framf%C3%B6r+allt+012+omgjord.jpg
 
Sv: Shettistråden!

kl
detta är smulan ^_^
hon är egentligen min stora systers häst, men eftersom jag är den som har mockat och tagit hand om hästen
de senaste 5 åren så räknar jag henne som min.
31452781.jpg
[/url][/IMG]
tycker att denna bilden på henne är fin :D dålig kvalite men fin bild med båda mina små hästar^_^
31452787.jpg
[/url][/IMG]
 
Sv: Shettistråden!

Japp det är hon som är mellansystern och hon ställer även upp som min och lillasysters groom när vi tävlar.
 
Sv: Shettistråden!

Vart köper ni täcken till era shettisar ? Tycker det verkar svårt att hitta täcken som inte har Lena Furberg motiv på. Hööks och Börjes har rätt dåligt med täcken för dom små tycker jag.
 
Sv: Shettistråden!

Till Boppe har vi köpt ett regntäcke från Börjes som fungerar bra dock ingen svanslapp o bara 1 bogspänne. 2 eller 3 st på Granng*rden i stan, regn o vintertäcken av märket Domani. Beställde 1 Hansbo regntäcke m fleecefoder från en av våra lokala hästsportsbutiker.
Hittade 1 internetbutik. Du har PM!
 
Sv: Shettistråden!

jag syr egna täcken till shettisen och min lilla korsnings ponny. har ett mycket gammalt jackson täcke som jag utgår efter, och sen så får jag trasiga täcken från grannen som jag syr om.
 
Sv: Shettistråden!

hej !
har en liten charmknutte här hemma en 17årig liten shettis valack på 89 cm , ska försöka ta ett kort på han men det är lite svårt då han är lite väl närgången ;)
 
Sv: Shettistråden!

*kl*

Alla ni som har koll på detta med att visa fram shettishingst, låt säga att jag skulle ha en övervuxen 3-års hingst, som förövrigt är bra och i övrigt skulle ha potential till att bli godkänd. Jag förstår att han inte kommer bli godkänd och ska inte användas i shettisavel. Men hur är det med ridponnyavel? Finns det nått intresse där eller är det lika bra att kastrera en sådan hingst?
 
Sv: Shettistråden!

Jag har tyvärr fått lämna återbud till onsdagens titt av ponnyn, har inte hittat ett enda stall som skulle ta emot honom....

Letar vidare, men ston och valacker då då.....
 
Sv: Shettistråden!

Vad tråkigt! Synd att det ska vara så svårt att hitta stallplats för hingst... Jag har tur och har en stallägare som inte ser hingstar som något problem.

Lycka till med fortsatt hästletande!
 
Sv: Shettistråden!

En shettis får vara max 105cm som 3åring o max 107 som "vuxen". Tyvärr kan du inte få en övervuxen shettishingst godkänd i shetlandsaveln. Han kan inte tilldelas ett RS nummer då han inte uppfyller rasvisa krav. Det innebär inte att det är förbjudet att avla på honom ändå, bara han är veterinärt godkänd, du för språngrulla o betalar in stoavg till SH. Men har svårt att tro att seriösa uppfödare skulle betäcka med honom.
 
Sv: Shettistråden!

Tack!

Jag var faktiskt och tittade på en fin liten valack igår, den var trevlig och välhanterad, och den tilltalade mitt fåfänga drag också - perfekt alltså! Ska kolla lite till och sedan bestämma mig:laugh:
 
Sv: Shettistråden!

Då var det som jag misstänkte. Med andra ord inget att spara som hingst då man inte använder i ridponnyavel heller? Kan tänka mig att shetlandsponny inte är så eftertraktat där ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 568
Senast: Solis
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 719
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 645
Senast: Enya
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
63 803
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Min ekonomi
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp