Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick till svar att de hade pratat hemma (mamma och vuxen dotter som har stallet) men ville gärna träffa mig och prata också, vilket jag hade tänkt men blev förkyld :banghead:
Ska nog testa mig imorgon för är inte så sjuk men får ju inte jobba annars, så då kan jag åka dit i början på veckan hoppas jag.

Såå, det var ju inte ett nej! :bump:

Tänkte ringa säljaren och prata imorgon, vill inte vara tjatig men vill inte att hon säljer henne till någon annan :o Hon är inte ute på annons vad jag vet utan jag tog själv kontakt med säljaren (vi har hittills bara haft skriftlig kontakt).
 
Letar mig fördärvad efter täcken i 100 gram. Har världens bästa täcken nu, men efter snart 10 års användning varje höst/vinter så börjar de bli slitna. Skulle vilja ha två exakt likadana - men givetvis så tillverkas de ej längre :(
 
Fick ingen stallplats men däremot erbjudande om att bli delfodervärd på en av mina vänners ponnysar, ett ettårigt shetlandssto. Blev väldigt förvånad men glad, tror det är ett mycket rimligare alternativ. Och hon är jättesöt förstås :love:

Ska tänka på saken men tänker spontant- JA!
 
2AE228C2-8F3B-459D-8BB4-A57F6DA2BD7E.jpeg

Det är den lilla av dem ;)

(bilden är inte dagsfärsk)
 
Har vi någon i tråden som drar stock med sin shettis?
Mumma har provat med lättare saker bara. Och, nej vi har inte optimal utrustning, vi jobbar på det innan vi ska dra tyngre. Men jag lovar att jag haft koll så det inte varit obehagligt eller skadligt för henne.
 

Bifogade filer

  • IMG_20210124_120106.jpg
    IMG_20210124_120106.jpg
    579 KB · Visningar: 49
Har vi någon i tråden som drar stock med sin shettis?
Mumma har provat med lättare saker bara. Och, nej vi har inte optimal utrustning, vi jobbar på det innan vi ska dra tyngre. Men jag lovar att jag haft koll så det inte varit obehagligt eller skadligt för henne.
Jag har gjort det några gånger. En släpsax står på min önskelista, men hittills har jag bundit fast stocken uppepå en svängel, för att den ska glida lättare mot underlaget.
Här drog vi ett lite större träd, som var tyngre för dem att dra än jag trodde från början...
 
Har vi någon i tråden som drar stock med sin shettis?
Mumma har provat med lättare saker bara. Och, nej vi har inte optimal utrustning, vi jobbar på det innan vi ska dra tyngre. Men jag lovar att jag haft koll så det inte varit obehagligt eller skadligt för henne.
Jag har gjort det någon gång :) Hade gärna gjort det igen, men har lite brist på skog...
 

Bifogade filer

  • F73D8E61-20AB-4716-8ED7-2CBC60436CEA.jpeg
    F73D8E61-20AB-4716-8ED7-2CBC60436CEA.jpeg
    160,1 KB · Visningar: 45
Jag har gjort det några gånger. En släpsax står på min önskelista, men hittills har jag bundit fast stocken uppepå en svängel, för att den ska glida lättare mot underlaget.
Här drog vi ett lite större träd, som var tyngre för dem att dra än jag trodde från början...
Även till @kolblakkur
Vad roligt att ni också gjort. 😊.

@ameo Vur har du läst att sätta fast draglinan i dina bröstor?
Kan jag få en närbild, så kan jag kolla om man kan hitta på något bra med Mummas sele också? Det jag gjort nu "duger" men skulle vilja göra bättre.
Tills jag hittar en bra loksele då 😇.

Jag passade ju på när det var bra glid..
La kätting runt så den gled lite på det också.
Jag önskar mig släpsax, mindre timmerkälke och loksele 😇.
 
Här har jag använt de draglinor som tillhör parselarna, krävs ingen speciallösning.
Så har jag gjort med bröstselen nu också, använt de tillhörande draglinorna. Men såg nog fel på filmen, det såg ut som du hade gjort på något annat vis och fäst andra linor.
Jag tycker inte det är helt smidigt som jag har nu, bara, med nuvarande utrustning i alla fall. Därför jag var nyfiken.
Men en dag så hittar jag nog en lämplig loksele. Det gör allt lite lättare :).

Edit: det syntes lite lättare när man inte kollade på mobilen, utan datorn :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 557
Senast: Solis
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 322
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 609
Senast: Enya
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
63 528
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp