Shop to you drop, del 4

Det går bra med att dra ner på hundkostnaderna (eller inte) :o.

Spontan-anmält mig till kurs ikväll -agility med tema fart och motivation.
Beställt två böcker en tävlingslydnad och en rallylydnad som jag otåligt väntar på
Köpte storpack tuggben, bajspås-hållare och en pilatesboll till hundarna igår :D
 
Köpt en variocage! Så nöjd. Hittade en nästintill oanvänd begagnad. Passade även i bilen 😀😀😀. Sen har vi köpt ett halsband, de vi hade var för stora så vips var valpen halsbandslös... 😅. Arken zoo var roligt, de hade ju godis på disken! Hade inte matte burit mozart hade det kunnat bli dyrt.
Visa bifogad fil 15843

Vi har också en som vi är mycket nöjda med. Att vi dessutom stöttar ett företag som är finns i vår kommun är bara ett extra plus :laugh: (Artfex är visserligen också härifrån men ändå)
 
Uppgraderade bilen för en vecka sen :D! Hej då VW och hej Ford!

D1F75F55-406E-429F-89CD-063EEA05F1A2.jpeg


Är så himla nöjd hittills och hoppas jag fortsätter vara det, superbekväm och rolig att köra, jättebra svängradie trots sin storlek och massa yta i skåpet :)! Känns hittills som en perfekt hundbil!
 
Köpt lite mer grejer... Berättade för maken igår att vi hade två stopp på vägen hem för att hämta saker jag köpt begagnat 😅. "Älskling! Imorgon ska vi stanna på två ställen efter valpkursen och hämta saker." "Du kallar mig bara älskling när du vill något..." 🙄. Men jag fick tre apportbockar för inga pengar alls. Samt en dummie och fyra gosedjursleksaker för 60 kr. Vore ju dumt att inte köpa dem när vi sparat pengar på sånt jag annars skulle köpt nytt! De höll han med om. Jag berättade bara inte detaljen om att jag redan köpt en apportbock men man måste ju ha fler. Om något år eller så!
 
Då jag måste få fröken att gå lugnt under korta perioder så införskaffades en sele. Hon brukar inte dra i kopplet en nu när hon måste ta det lugnt drar hon som attan och det vill jag inte.

Införskaffade denna: Sele Gustaf och Evita

Blev jättenöjd. Nu ska jag bara luska ut övningar som håller henne trött och sysselsatt utan att hon rör sig.
 
Såg precis Zero DCs nya dragsele, den ser himla fin ut tycker jag :bump: Tänkte att Floyd skulle få börja dra kickbiken lite nu, så jag funderar på en sådan till honom. Han har mycket mer bröstkorg än de andra, så han kan inte ha någon av deras selar tyvärr. Någon som hunnit testa den?
1670.jpg


Annars har jag precis inhandlat saker jag aldrig trodde att jag skulle köpa. Typ glidslem, snorsug och inkontinensskydd :laugh:
 
Såg precis Zero DCs nya dragsele, den ser himla fin ut tycker jag :bump: Tänkte att Floyd skulle få börja dra kickbiken lite nu, så jag funderar på en sådan till honom. Han har mycket mer bröstkorg än de andra, så han kan inte ha någon av deras selar tyvärr. Någon som hunnit testa den?
1670.jpg


Annars har jag precis inhandlat saker jag aldrig trodde att jag skulle köpa. Typ glidslem, snorsug och inkontinensskydd :laugh:
Såg den också och blev lite sugen men egentligen är det ingen av våra som behöver ny :angel:

Jag har shoppat ny spårlina, tänkte testa en i biothane. Har precis hämtat ut den och första intrycket var bra, blir spännande att se hur den fungerar i skogen. :)
 
Såg den också och blev lite sugen men egentligen är det ingen av våra som behöver ny :angel:

Jag har shoppat ny spårlina, tänkte testa en i biothane. Har precis hämtat ut den och första intrycket var bra, blir spännande att se hur den fungerar i skogen. :)

Helt säker? :angel:

Åh, jag vill gärna ha en recension på den sedan!
 
Handlade en biothane-lina på MyDog i år och trivs bra med den. Den känns ganska lätt och blir inte halkig, men bränner inte heller i handen. Jag tog en på 10 meter med handtag för att slippa 5 extra meter och än så länge har inte handtaget fastnat i skogen när jag går närmare än 10 meter. Har dock mest spårat fält under våren.
 
Nu har jag en ny lina till hundarna! En fem meter lång båtlina och karbinhake från båtaffär. En pålstek senare har jag en hundlina som kommer hålla i mååånga år :up: Vår förra är över 15 år och används fortfarande flitigt :D
 
Såg precis Zero DCs nya dragsele, den ser himla fin ut tycker jag :bump: Tänkte att Floyd skulle få börja dra kickbiken lite nu, så jag funderar på en sådan till honom. Han har mycket mer bröstkorg än de andra, så han kan inte ha någon av deras selar tyvärr. Någon som hunnit testa den?
1670.jpg


Annars har jag precis inhandlat saker jag aldrig trodde att jag skulle köpa. Typ glidslem, snorsug och inkontinensskydd :laugh:
Åh jag är så sugen på den! Har en av den gamla modellen, är den enda som aldrig hamnat på sniskan på min Setter.
Tyvärr blev den lite trång när han blev mer musklad. Var lite fundersam på om en storlek större hade gett nog skillnad i halsen, men sen medan jag velade såg jag att det var en ny modell på väg.
Önskar jag hade kunnat prova en någonstans.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 112
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 728
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 941
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 001
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp