Shop to you drop, del 4

Jag har ju en Caddy nu, som jag skulle vilja inreda där bak. Vill ha någon bra bädd för hundarna. Utrymmet för en bädd är ca 110x95, och jag undrar om det finns någon bädd utan tjocka kanter som skulle passa?
Jag kollade på biabäddar (100x80), men det är alldeles för tjocka kanter för min smak. Den är redan mindre än önskat, och så förlorar man ytterligare 15 cm på en kant som är helt onödig. Jag kollade på biabäddsdynorna utan kant för bil, men de är så väldigt glatta på båda sidorna, skulle vilja ha någon yta som inte glider så väldigt.

Är det bara att köpa skumgummi och sy eget överdrag, eller finns det något måntro? :p
 
Helt säker? :angel:

Åh, jag vill gärna ha en recension på den sedan!
+ @Annat

Nya linan testad i både regn, skog och gärdesspår :D

Riktigt nöjd, tyckte den funkade bra i skogen. I regn var den kanon, drog inte åt sig någon fukt. Till ångvälten Pästos så vill man ha en lina som inte bränns :angel: annars måste man ha vantar, idag blev det utan vantar och inga brännsår.

4A529773-E95D-45A1-B264-B9101319CC02.jpeg

Mannen har en i läder, tunn och rund och den är fantastisk - biothane linan kanske inte är lika bra men jag gillar den mer än typ de runda plastade.
 
Jag har ju en Caddy nu, som jag skulle vilja inreda där bak. Vill ha någon bra bädd för hundarna. Utrymmet för en bädd är ca 110x95, och jag undrar om det finns någon bädd utan tjocka kanter som skulle passa?
Jag kollade på biabäddar (100x80), men det är alldeles för tjocka kanter för min smak. Den är redan mindre än önskat, och så förlorar man ytterligare 15 cm på en kant som är helt onödig. Jag kollade på biabäddsdynorna utan kant för bil, men de är så väldigt glatta på båda sidorna, skulle vilja ha någon yta som inte glider så väldigt.

Är det bara att köpa skumgummi och sy eget överdrag, eller finns det något måntro? :p

Någon gammal madrass hemma och ett dra-på-lakan? Enkelt att tvätta.
 
Tyvärr inte! Vi har faktiskt noll gamla madrasser, alla har redan nyttjats till annat.
Och menar du påslakan? Eller finns det någon annan sort jag har noll koll på? :p

Attans då. Dem är bra. Vi köpte billiga från Ikea för hundbädd för spädbarn men de är lite små för digt ändamål.

Nä, dra på lakan! Är ungefär det bästa som hänt. Aldrig knöliga lakan mer ☺️
 
Attans då. Dem är bra. Vi köpte billiga från Ikea för hundbädd för spädbarn men de är lite små för digt ändamåö.

Nä, dra på lakan! Är ungefär det bästa som hänt. Aldrig knöliga lakan mer ☺️
Hm, får kolla runt och de om det finns några madrasser eller bäddar. Det svåra är ju att det är ett relativt kvadratiskt utrymme, majoriteten av bäddar och madrasser är ju avlånga.
 
Jag har ju en Caddy nu, som jag skulle vilja inreda där bak. Vill ha någon bra bädd för hundarna. Utrymmet för en bädd är ca 110x95, och jag undrar om det finns någon bädd utan tjocka kanter som skulle passa?
Jag kollade på biabäddar (100x80), men det är alldeles för tjocka kanter för min smak. Den är redan mindre än önskat, och så förlorar man ytterligare 15 cm på en kant som är helt onödig. Jag kollade på biabäddsdynorna utan kant för bil, men de är så väldigt glatta på båda sidorna, skulle vilja ha någon yta som inte glider så väldigt.

Är det bara att köpa skumgummi och sy eget överdrag, eller finns det något måntro? :p

Hööks har en hundmadrass utan kanter som är 105×90.
 
Hm, får kolla runt och de om det finns några madrasser eller bäddar. Det svåra är ju att det är ett relativt kvadratiskt utrymme, majoriteten av bäddar och madrasser är ju avlånga.
Kolla lite på blocket, det finns en hel del som säljer madrasser eller skänker bort dem mot avhämtning. Du kan även kolla på loppisar/second hand ställen. Skumgummimadrasser så kan du skära ut lämplig storlek och sen klä in i tyg!
 
Jag har insett att Aysu trots allt behöver ett nytt regntäcke. Hon vill ha ett varmfodrat (såklart :grin: ) vilket hon inte har nu. Eller ja, det varmfodrade hon har suger nästan upp vattnet istället, det har slutat rinna av och det hjälper måttligt att impregnera det. Täcket är å andra sidan nästan 10 år gammalt och har använts flitigt, så det kanske inte är så konstigt...

Jag funderar i alla fall på Hurtta summit parka. Men det låter ju som om det är lite för varmt kanske? Det är inget vintertäcke hon behöver, utan lätt fleecefodring eller liknande räcker gott.
Funderar också på om jag ska stå ut med ett i rosa... Det är så trist med brunt och svart, orange är Ebrahs färg.
24352308-origpic-5258dc.png
 
Jag har insett att Aysu trots allt behöver ett nytt regntäcke. Hon vill ha ett varmfodrat (såklart :grin: ) vilket hon inte har nu. Eller ja, det varmfodrade hon har suger nästan upp vattnet istället, det har slutat rinna av och det hjälper måttligt att impregnera det. Täcket är å andra sidan nästan 10 år gammalt och har använts flitigt, så det kanske inte är så konstigt...

Jag funderar i alla fall på Hurtta summit parka. Men det låter ju som om det är lite för varmt kanske? Det är inget vintertäcke hon behöver, utan lätt fleecefodring eller liknande räcker gott.
Funderar också på om jag ska stå ut med ett i rosa... Det är så trist med brunt och svart, orange är Ebrahs färg.
24352308-origpic-5258dc.png

Är det lila som är Aysus färg?
Dogmania har 20% rea på Pomppas vintertäcken, de finns i lila och petrol, svart och orange :)
De hade rea på flera andra täcken också, under Kampanjer - Vinterrea.
 
Jag har insett att Aysu trots allt behöver ett nytt regntäcke. Hon vill ha ett varmfodrat (såklart :grin: ) vilket hon inte har nu. Eller ja, det varmfodrade hon har suger nästan upp vattnet istället, det har slutat rinna av och det hjälper måttligt att impregnera det. Täcket är å andra sidan nästan 10 år gammalt och har använts flitigt, så det kanske inte är så konstigt...

Jag funderar i alla fall på Hurtta summit parka. Men det låter ju som om det är lite för varmt kanske? Det är inget vintertäcke hon behöver, utan lätt fleecefodring eller liknande räcker gott.
Funderar också på om jag ska stå ut med ett i rosa... Det är så trist med brunt och svart, orange är Ebrahs färg.
24352308-origpic-5258dc.png
Hm - Summit Parkan är ju ett vintertäcke och inte alls i regntäckesmaterial :)
 
Jag har insett att Aysu trots allt behöver ett nytt regntäcke. Hon vill ha ett varmfodrat (såklart :grin: ) vilket hon inte har nu. Eller ja, det varmfodrade hon har suger nästan upp vattnet istället, det har slutat rinna av och det hjälper måttligt att impregnera det. Täcket är å andra sidan nästan 10 år gammalt och har använts flitigt, så det kanske inte är så konstigt...

Jag funderar i alla fall på Hurtta summit parka. Men det låter ju som om det är lite för varmt kanske? Det är inget vintertäcke hon behöver, utan lätt fleecefodring eller liknande räcker gott.
Funderar också på om jag ska stå ut med ett i rosa... Det är så trist med brunt och svart, orange är Ebrahs färg.
24352308-origpic-5258dc.png

Vet inte vad hon har för rygglängd men på Rusta har de ett regntäcke med tunt fleecefoder för 100 kr. Finns upp till 55 cm men det kanske är för lite.
 
Är det lila som är Aysus färg?
Dogmania har 20% rea på Pomppas vintertäcken, de finns i lila och petrol, svart och orange :)
De hade rea på flera andra täcken också, under Kampanjer - Vinterrea.
De där Pomppatäckena ser dock ut att vara så otroligt stora kring halsen? Vanliga täcken brukar vara det och de där såg ju ut att vara ännu större... Det är en av fördelarna med hurtta, att täcket är så ställbart att det faktiskt går att få det passande.

Hm - Summit Parkan är ju ett vintertäcke och inte alls i regntäckesmaterial :)
Hm... jo... men visst borde det fungera? eller? Gah. Jag får kanske känna på det i butik och leta lite mer efter ett rent regntäcke. Så svårt det där!


Vet inte vad hon har för rygglängd men på Rusta har de ett regntäcke med tunt fleecefoder för 100 kr. Finns upp till 55 cm men det kanske är för lite.
Hon brukar ha 55, ibland 60 :) Dock brukar vanliga täcken vara på tok för stora överallt när de väl är lagom långa, så är det inte väldigt ställbart så blir det nog inte så bra tyvärr.
 
Hm... jo... men visst borde det fungera? eller? Gah. Jag får kanske känna på det i butik och leta lite mer efter ett rent regntäcke. Så svårt det där!
Tveksamt om jag skulle sätta på mina det vid regn - känns inte i materialet som om det skulle fungera så långt :D Dom fungerar vid blötsnö.....men blir lite tunga och blöta då
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 122
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 748
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 945
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp