Shop to you drop, del 4

@leia Jag tycker det är knöligt med sele utan på täcke. :D
Jag har selen under, men sedan använder jag sele med fäste framme på bröstet och tycker det funkar fint. Tycker att på vissa täcken är hålet fel i förhållande till selen + att tycker det kan vara svårt att fästa i ringen till selen. Så använder oftast bara hålet till täcket om jag ska ha långlina som hänger efter= rör sig och blir inte kall av att där är en liten bit som är öppet.
Har jag inte täcker använder jag spårsele, så då fästes kopplet upptill.
Tack för input! Jag brukar bara använda främre ringen i nödfall (typ min mamma måste hålla hunden och jag vill inte riskera att hon blir omkulldragen), så jag tror att jag provar med sele utanpå först för att se hur det funkar. För som du säger är det ju lite knöligt att fästa kopplet genom hål i ryggen också, speciellt om man tar av och på kopplet lite nu och då.
 
Litet tips: de har rea på allt på Fritidsfabriken nu. Vet att flera här är förtjusta i deras friluftsbyxor. (funderar själv på att köpa ett par nu... lite beslutsångest)
Lite typiskt att jag beställde ett par byxor förra veckan! Efter att ha funderat i typ ett år hade det visst varit smartare att fundera en vecka till :meh: Får hoppas jag gillar dem, så kanske jag kan beställa ett par på rea också...
 
Jag är sur på dem för att de tagit bort sin minsta storlek :mad:
Största anledningen till att jag handlade hos dem, haha.

Tror att Hööks har 20% på allt till hund fortfarande också.
Sådant är dumt! Själv fick jag beslutsångest efter att ha läst folks recensioner... Det var framförallt ett par som jag gillade. I recensionerna där skrevs det: "Jättebra, men inte alls så varma som jag trott", "Underbart bra, perfekt för kallare dagar!", "Bra men på tok för stora i storleken!" och avslutningsvis "Bra, men små i storleken!" :cautious: Jag vet ju inte alls vad jag ska välja för storlek då, eller om modellen är varm nog eller någonting alls egentligen. Jag skulle vilja ha några friluftsbyxor som går att använda vintertid (m.a.o. varmare än bara skalbyxor), men det känns inte jättelätt att veta vilken modell som är bäst att satsa på. Provade ett par Lundhags Traverse2 förut, och de var hur bra som helst, meeen de är ju så j*vla dyra...
 
Lite typiskt att jag beställde ett par byxor förra veckan! Efter att ha funderat i typ ett år hade det visst varit smartare att fundera en vecka till :meh: Får hoppas jag gillar dem, så kanske jag kan beställa ett par på rea också...
Du kan inte höra av dig till dem och fråga om du får pengar tillbaka? Vissa butiker har ju prisgaranti som är sådan att om man hittar varan till billigare pris någonstans inom viss tidsperiod så får man tillbaka pengar.
 
Sådant är dumt! Själv fick jag beslutsångest efter att ha läst folks recensioner... Det var framförallt ett par som jag gillade. I recensionerna där skrevs det: "Jättebra, men inte alls så varma som jag trott", "Underbart bra, perfekt för kallare dagar!", "Bra men på tok för stora i storleken!" och avslutningsvis "Bra, men små i storleken!" :cautious: Jag vet ju inte alls vad jag ska välja för storlek då, eller om modellen är varm nog eller någonting alls egentligen. Jag skulle vilja ha några friluftsbyxor som går att använda vintertid (m.a.o. varmare än bara skalbyxor), men det känns inte jättelätt att veta vilken modell som är bäst att satsa på. Provade ett par Lundhags Traverse2 förut, och de var hur bra som helst, meeen de är ju så j*vla dyra...
Om engelsons byxor fungerar så köpte jag ett par tjockare där, typ softshell som jag haft på vintern! Funkat bra!
 
Sådant är dumt! Själv fick jag beslutsångest efter att ha läst folks recensioner... Det var framförallt ett par som jag gillade. I recensionerna där skrevs det: "Jättebra, men inte alls så varma som jag trott", "Underbart bra, perfekt för kallare dagar!", "Bra men på tok för stora i storleken!" och avslutningsvis "Bra, men små i storleken!" :cautious: Jag vet ju inte alls vad jag ska välja för storlek då, eller om modellen är varm nog eller någonting alls egentligen. Jag skulle vilja ha några friluftsbyxor som går att använda vintertid (m.a.o. varmare än bara skalbyxor), men det känns inte jättelätt att veta vilken modell som är bäst att satsa på. Provade ett par Lundhags Traverse2 förut, och de var hur bra som helst, meeen de är ju så j*vla dyra...

Jag räknar kallt med att ha långkalsonger under alla fritidsbyxor som inte är i softshell :)
 
Tusan. Min norska sökrulle har hamnat på villovägar. Har letat och letat och letat men den är som bortblåst.

Vet någon om det finns någon bra internetbutik där jag kan köpa en norskrulle relativt billigt? Den jag hade var ändå alldeles för stor för Tinja :idea:
 
Inte shoppat men sytt (ok, tråcklat :p) ihop en sovpåse till Frank som jag tänkte han kunde ha när han sitter med mig på pass.

Tror den fick godkänt 👍
 

Bifogade filer

  • D9301121-29FD-4663-9B77-A0F7B603B62D.jpeg
    D9301121-29FD-4663-9B77-A0F7B603B62D.jpeg
    307,6 KB · Visningar: 69
Kod:
https://www.jula.se/catalog/fritid/husdjur/hund/burar-och-korgar/hundbadd-006176/
Tvunget att shoppa nytt koppel. Fröken Efie har lyckats pilla tag i det från sin hundbur och tuggat sönder det. Läder is da shit tycker fröken. 169kr för ett långt läderkoppel enkelt svart på Svenska Foder

Fick också köpa ny hundsäng till fröken här på jobbet. Passade på när Jula hade kampanj. köpte den stora för jag vill att hon ska kunna sträcka ut helt och den fick mycket väl godkänt av henne.

https://www.jula.se/catalog/fritid/husdjur/hund/burar-och-korgar/hundbadd-006176/

Dock var den jag köpte i brunt, tyckte den här var snyggare attans också
 
Frågar även här. Behöver tips på täcke, helst tunnare men någorlunda varmt, som verkligen har bra passform så att täcket inte stör hundens rörelser. Ascot har tyvärr fått dålig päls pga. kortisonet – tunnare underull och jaa ”risig/frissigt” täckhår så jag utgår från att han kommer behöva täcke när det blir kallare.

Förutom riktigt bra passform så söker jag helst ett täcke som är lätt att sätta på då Ascot inte gillar täcken, eller ja han gillar inte att sätta på sig täcken därefter bryr han sig inte.

Funderar på ett tunt täcke i ull kanske? Eller blir det jättevarmt?

(Ascot har sen tidigare ett regntäcke (används egentligen endast vid ösregn) samt ett back-on-track täcke (nätt varianten), som används efter träning när han sitter i bilen).
 
Hmpf...

Den här damen blir dyrare och dyrare.

Nytt täcke från hööks. Satt perfekt och bra pris 74,50,-
https://www.hooks.se/hund/hundtacken/hundtacken-klader/hundtacke-camo-showmaster

Nytt tikskydd då det jag hade som fungerat i alla år och klarat både dvärgschnauzer och basenji överlevde inte bostnterrier. Blev glatt överraskad av de (också från Hööks) satt som smäck! och med kardborre så inga plastspännen att tugga på.
https://www.hooks.se/hund/hundtacken/hundtacken-klader/tikskydd-showmaster

Sen blev det även ett retriverkoppel tycker de är så smidiga att ha med i bilen och i handen när man är ute i skogen. Ett sånt där enkelt repkoppel bara att sätta på/ta av om man skulle få möte i våra skogar. Kommer mestadels användas till Basenjisarna.
 
Hmpf...

Den här damen blir dyrare och dyrare.

Nytt täcke från hööks. Satt perfekt och bra pris 74,50,-
https://www.hooks.se/hund/hundtacken/hundtacken-klader/hundtacke-camo-showmaster

Nytt tikskydd då det jag hade som fungerat i alla år och klarat både dvärgschnauzer och basenji överlevde inte bostnterrier. Blev glatt överraskad av de (också från Hööks) satt som smäck! och med kardborre så inga plastspännen att tugga på.
https://www.hooks.se/hund/hundtacken/hundtacken-klader/tikskydd-showmaster

Sen blev det även ett retriverkoppel tycker de är så smidiga att ha med i bilen och i handen när man är ute i skogen. Ett sånt där enkelt repkoppel bara att sätta på/ta av om man skulle få möte i våra skogar. Kommer mestadels användas till Basenjisarna.
Täcket är jätte bra,Gissa har ett.
 
Har ni hittat något kul på black friday?
I hundshoppingsväg har jag bara köpt foder till 20%, men hittade inget annat jag villhövde.
 
Har ni hittat något kul på black friday?
I hundshoppingsväg har jag bara köpt foder till 20%, men hittade inget annat jag villhövde.

Jag hade andra ärenden och skulle in till affär och köpa bäddmadrass när jag ändå var förbi stan. Hade glömt Black Friday... Skämdes som f-n när jag av misstag handlade idag, borde kommit ihåg bojkott :arghh:

På sätt och vis hundshoppingrelaterat, Fridolf är asnöjd med den nya tempurmadrassen :D
 
Brukar inte handla på Black Friday, men denna gången gjorde jag det allt!
Blev på dogmania, handlade boll med rep och en bur. Tittat på buren länge (en canvas bur) men tyckt det var i dyraste laget tidigare.
 
Behöver inget förutom hundgodis - så det fick bli det :) Köpte FourFriends godis i plastburk, en av varje sort typ :)
Det var jag lite sugen på att köpa också, Granngården hade slutat med det när jag var dit och skulle köpa sist. Kanske ska köpa på mig lite godis, det går ju alltid åt :D
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 709
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 934
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp