Shop to you drop, del 4

Lokala djurbutiken har rea hela helgen, så hunden fick en ny leksak, lite tugg, godis och 12 kg färskfoder. 😁

Och sen blev det en beställning på Jami också.
En apport, en träningsväska (ryktväska 😝), en leksak och nya snitslar till när jag lägger spår (och vimsar bort mig).

Plus fick hem en Orbiloc igår. Ska nog inte shoppa mer på ett tag 🙈
 
När vi var ute och tältade förut så tyckte Ebrah att det blev lite kallt stundtals, Aysu däremot tyckte att allt var fantastiskt bra. Så, nu har jag beställt en likadan overall till Ebrah som Aysu redan har :) Ska sy "tröjor" till dem av ulltyg också som de kan ha under när det är riktigt jäkligt kallt, mer än så kommer de nog aldrig behöva.
 
Gissa villhövde denna idag och jag +ade på med en Hurrta slush overall. 🤪
Ella har ju en lila men den fanns inte i 30cm.
72271196_2522343391386066_3477516645977554944_n.jpg
 
OMG har typ allt till min hund redan. SÅ tråkigt.
Köpte 2 vintertäcken och 2 regntäcken i strl 40. Funkar ok, men inte 100 i passform. Hade helst velat sälja de då jag använder mitt Hurrta som sitter bättre. (Så är det någon som saknar täcken, så hojjta!)
Om jag får sålt de så ska jag investera i Hurttas istället, Pomppatäckena är för stora i bringan och i midjan. Sitter bra när hon går lugna promenader, men annars åker de på sniskan när hon kutar.
Anledningen till att jag köpte två av varje var för att hon skulle ha ett i stallet och ett till vardags.
 
OMG har typ allt till min hund redan. SÅ tråkigt.
Köpte 2 vintertäcken och 2 regntäcken i strl 40. Funkar ok, men inte 100 i passform. Hade helst velat sälja de då jag använder mitt Hurrta som sitter bättre. (Så är det någon som saknar täcken, så hojjta!)
Om jag får sålt de så ska jag investera i Hurttas istället, Pomppatäckena är för stora i bringan och i midjan. Sitter bra när hon går lugna promenader, men annars åker de på sniskan när hon kutar.
Anledningen till att jag köpte två av varje var för att hon skulle ha ett i stallet och ett till vardags.
Vad har du för hund? Lilla Gissa passar utmärkt i Pomppa täckena,dom är ju ställbara.
 
OMG har typ allt till min hund redan. SÅ tråkigt.
Köpte 2 vintertäcken och 2 regntäcken i strl 40. Funkar ok, men inte 100 i passform. Hade helst velat sälja de då jag använder mitt Hurrta som sitter bättre. (Så är det någon som saknar täcken, så hojjta!)
Om jag får sålt de så ska jag investera i Hurttas istället, Pomppatäckena är för stora i bringan och i midjan. Sitter bra när hon går lugna promenader, men annars åker de på sniskan när hon kutar.
Anledningen till att jag köpte två av varje var för att hon skulle ha ett i stallet och ett till vardags.
Vill du ha hundkläder som sitter perfekt kan det ju vara värt att kika på sådant som är till vinthundar :) Finns sidor som satsar enbart på sådant. Ofta dyrt, men då med perfekt passform och jättebra kvalitet. (och egentligen inte dyrare än hurtta)
 
Råkade i eftermiddags vara i en stor djurbutikskedjas affär här i Örebro. Precis då fyllde de upp stora korgar med hundtäcken/overaller, både tunnare och tjockare (från smått till stort). Allt för 99 kr styck! Vart några Pomppa och Rukkatäcken :up:
 
Råkade i eftermiddags vara i en stor djurbutikskedjas affär här i Örebro. Precis då fyllde de upp stora korgar med hundtäcken/overaller, både tunnare och tjockare (från smått till stort). Allt för 99 kr styck! Vart några Pomppa och Rukkatäcken :up:
Arkens zoo?
 
Jag shoppade oxå liiiiiiiiiiite Och om någon här inne säger något annat så ljuger dom :angel: I stockholm hade dom även rea på halsband/selar och koppel :nailbiting::o
Visa bifogad fil 38104

Jag köpte faktiskt en ny sele till grabben men det var en vecka sen. Dom skulle ha utförsäljning enligt hemsidan, men när jag kom dit hade dom plockat bort allt för att spara dom för en annan utförsäljning (kanske denna?). :cautious: Det var lite drygt. Men jag var ändå där och hade en 25% rabattkod att utnyttja.

Får ta en bild på han i sin nya sele sen. :D
 
Så. Nu har jag beställt tjänstetecken åt Asni, hoppas att storlek "Kelpie tik" passar henne.
Lite ledsen att jag inte kunde beställa från loboo, Tinjas tjänstetecken är därifrån och jag var nöjd. De hade en lite annan design på hur ringen fästs där bak, och hade jag haft två tecken med en sån retsam liten skillnad hade jag blivit tokig. Så nu får Asni ett standard-tecken, utan inbyggd sele.

Funderar även på halsband med rapporthylsa. Behövs det? Måste man ha det på tävling?
 
Vill du ha hundkläder som sitter perfekt kan det ju vara värt att kika på sådant som är till vinthundar :) Finns sidor som satsar enbart på sådant. Ofta dyrt, men då med perfekt passform och jättebra kvalitet. (och egentligen inte dyrare än hurtta)
Fast det är inte säkert. Jag har kollat på sofa t ex och dom hade inget som dom trodde skulle sitta bra på min bedlis. :(
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 687
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 924
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fautras
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp