Shop to you drop, del 4

Någon som kan rekommendera ett bra regntäcke/regnjacka? Ascot verkar tyvärr ligga mellan storleken 55-60 cm. Det regntäcken vi hamnar hela tiden på sniskan om vi inte använder benremmarna. Används benremmarna sitter den hyggligt på men åker lite på sniskan.
Jag gillar Hurttas nya modell. Monsoon alltså, det går att korta av i ryggen så det inte är så långt plus att jag gillar att det inte är så "plastigt" i materialet.
 
Någon som kan rekommendera ett bra regntäcke/regnjacka? Ascot verkar tyvärr ligga mellan storleken 55-60 cm. Det regntäcken vi hamnar hela tiden på sniskan om vi inte använder benremmarna. Används benremmarna sitter den hyggligt på men åker lite på sniskan.
Hurtta tycker jag är outstanding bäst på mina hundar.
 
Kunde inte låta bli att köpa några grejer till valpis idag trots det är 4v kvar tills han flyttar hit. :angel: Skyller på löjligt bra personalrabatt.
20200317_124130.jpg
 
Har rensat hundförrådet på grejer som jag inte använder eller kommer använda, har även accepterat att jag kommer aldrig komma i mina "smalbyxor" igen så hundförarkläder rök också med.
Lämnar in grejerna på jobbet i hopp om att någon nappar på mina grejer så jag kan köpa lite mer nödvändiga saker. :angel:
 
Behöver tips på hundbädd då Ascot har lite krav på bädden för att han ska ligga i den. Den ska inte ha en stor fluffig kudde i - då använder han inte bädden. Jag har kommit fram till att han föredrar bäddar/korgar som är mer fasta som Bia bäddar. Jag tycker dock Bia bäddar ser så tråkiga ut :angel:.

Så har någon tips på en hundbädd som är fastare (dyna av typ skumgummi eller memory foam), som gärna har en kant som hunden kan vila huvudet mot och som är "sval"?
 
Söker en bra spårlina helst på 15 meter som håller för en hund som förväntas väga 45-50 kg som vuxen. Någon som har tips? Engelsons har en ny spårlina men jag vet ingen som testat den ännu. Någon som har tips?
 
Skulle vilja ha tips på rejält flexikoppel. Nora väger bara 13 kilo och gör inga ”utfall” som skulle kunna resultera i att kopplet går av, så det behöver egentligen inte vara starkt av den anledningen men säkerheten före allt. Syftet med flexi är att jag vill ge Nora lite större radie att röra sig på när hon går i koppel.
 
Skulle vilja ha tips på rejält flexikoppel. Nora väger bara 13 kilo och gör inga ”utfall” som skulle kunna resultera i att kopplet går av, så det behöver egentligen inte vara starkt av den anledningen men säkerheten före allt. Syftet med flexi är att jag vill ge Nora lite större radie att röra sig på när hon går i koppel.
Flexi Giant Professional. 10 meter långt och upp till 50 kg.
 
Söker en bra spårlina helst på 15 meter som håller för en hund som förväntas väga 45-50 kg som vuxen. Någon som har tips? Engelsons har en ny spårlina men jag vet ingen som testat den ännu. Någon som har tips?
Jag har hört gott om spårlinorna från PL-Sweden, den på bilden nedan. Tänkt köpa den, finns i 5 m och 15 m.
Screenshot_20200430-213406_Instagram.jpg
 
Är det någon som testat både Ruffwear webmaster och Hurtta trail och kan ge någon slags utlåtande ang va ni upplevde för skillnad mellan dem?
 
Visserligen motsatsen till shop til you drop, men ändå shoppingrelaterat. Var kan man annonsera ut hundsaker? Har massor som bara ligger helt oanvänt, vissa saker endast använda en gång. Är det Facebook som gäller? Det är lite allt möjligt, dragbälte från Baggens, dragselar, snuffelmatta, såna plattor man ska kleta mat och dylikt på för att hunden ska få jobba mer med att äta upp det osv. Känns inte som att jag vill gå med en i FB-grupp för dragsport (ingen som drar med DSG ändå :D), en gupp för aktiveringsleksaker osv, utan vill i så fall gå med i EN grupp.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 615
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 907
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp