Shop to you drop, del 4

Visserligen motsatsen till shop til you drop, men ändå shoppingrelaterat. Var kan man annonsera ut hundsaker? Har massor som bara ligger helt oanvänt, vissa saker endast använda en gång. Är det Facebook som gäller? Det är lite allt möjligt, dragbälte från Baggens, dragselar, snuffelmatta, såna plattor man ska kleta mat och dylikt på för att hunden ska få jobba mer med att äta upp det osv. Känns inte som att jag vill gå med en i FB-grupp för dragsport (ingen som drar med DSG ändå :D), en gupp för aktiveringsleksaker osv, utan vill i så fall gå med i EN grupp.
FB är nog det som gäller. Tradera och blocket finns ju också men upplever att saker säljer snabbare på FB. Söker du på "hundtillbehör" så finns det en grupp med 21k medlemmar, tror det är en av de större.
 
Igår gick Aysus flexi sönder. Har kollat efter nytt lite snabbt, men överallt ser jag en variant som de kallar för "New Classic", böjd på ett annat sätt än den vanliga och med något extra hål för att man ska kunna sätta fast bajspåsehållare och fan allt vad det kan vara (jag tänker mig att det också är ett bra hål för smuts som tar sig in och sliter på kopplet i onödan...).

Så. Finns det någon här som vet var man kan köpa de gamla vanliga Classic-flexikopplen? Minst 5m långt ska det vara.
 
Igår gick Aysus flexi sönder. Har kollat efter nytt lite snabbt, men överallt ser jag en variant som de kallar för "New Classic", böjd på ett annat sätt än den vanliga och med något extra hål för att man ska kunna sätta fast bajspåsehållare och fan allt vad det kan vara (jag tänker mig att det också är ett bra hål för smuts som tar sig in och sliter på kopplet i onödan...).

Så. Finns det någon här som vet var man kan köpa de gamla vanliga Classic-flexikopplen? Minst 5m långt ska det vara.
Jag har köpt på zooplus, 10 meter med upp till 50 kg i maxvikt på hunden. Tror den heter Flexi Giant Professional eller något liknande.
 
Igår gick Aysus flexi sönder. Har kollat efter nytt lite snabbt, men överallt ser jag en variant som de kallar för "New Classic", böjd på ett annat sätt än den vanliga och med något extra hål för att man ska kunna sätta fast bajspåsehållare och fan allt vad det kan vara (jag tänker mig att det också är ett bra hål för smuts som tar sig in och sliter på kopplet i onödan...).

Så. Finns det någon här som vet var man kan köpa de gamla vanliga Classic-flexikopplen? Minst 5m långt ska det vara.
Jag har de ”nya”. Två stycken och de är i fint skick trots daglig användning. De extra hålen gör verkligen ingen skada och jag tycker att dessa är mer hållbara än de gamla som min buse hade sönder direkt.
 
Visserligen motsatsen till shop til you drop, men ändå shoppingrelaterat. Var kan man annonsera ut hundsaker? Har massor som bara ligger helt oanvänt, vissa saker endast använda en gång. Är det Facebook som gäller? Det är lite allt möjligt, dragbälte från Baggens, dragselar, snuffelmatta, såna plattor man ska kleta mat och dylikt på för att hunden ska få jobba mer med att äta upp det osv. Känns inte som att jag vill gå med en i FB-grupp för dragsport (ingen som drar med DSG ändå :D), en gupp för aktiveringsleksaker osv, utan vill i så fall gå med i EN grupp.

Lägg ut på marketplace på Facebook. Där kan folk söka, och man måste inte lägga ut i en särskild grupp. Funkar jättebra!
 
Jag kom överens med en kompis i förrgår om att vi skulle ha köpstopp på hundsaker maj och juni ut. "Jag har ändå allt jag behöver" sa jag. Igår köpte jag en ny kampleksak och en silverduk till bilen och idag köpte jag en apport till valpen (trots att han redan har en som fungerar, men i "fel" färg). Det höll ju i sig länge... :banghead:
 
Köpte en kylmatta. Nora tyckte den var superkonstig och förstod inte alls vad den skulle vara bra till. Tills vi kom hem från promenaden nyss..
1A5AF122-8A0A-4ECD-AD8B-A49207ABA25D.jpeg
 
Införskaffat nytt hundtäcke till den minsta lilla fröslöken. Hurtta Extreme Warmer

bra pris 495kr.

hurtta-extreme-warmer-eco-25-30-35cm-0.jpg


Den sitter ruggigt bra på mina hundar hundar och nu är hon ju "färdigväxt" även om hon ska bredda sig lite till. Denna kommer kunna vara med i många år. Om inte systern hennes äter upp plasten :meh: Det gjorde de på hennes förra täcke. Hej Trolla nu har du ett varmt täcke... nästa promenad så måste jag hitta en lösning för att få ihop det då spännet låg i 4 delar. Då hade de visserligen hjälpts år de små liven
 
Införskaffat nytt hundtäcke till den minsta lilla fröslöken. Hurtta Extreme Warmer

bra pris 495kr.

hurtta-extreme-warmer-eco-25-30-35cm-0.jpg


Den sitter ruggigt bra på mina hundar hundar och nu är hon ju "färdigväxt" även om hon ska bredda sig lite till. Denna kommer kunna vara med i många år. Om inte systern hennes äter upp plasten :meh: Det gjorde de på hennes förra täcke. Hej Trolla nu har du ett varmt täcke... nästa promenad så måste jag hitta en lösning för att få ihop det då spännet låg i 4 delar. Då hade de visserligen hjälpts år de små liven
Skönt med små hundar :D Mina hundars storlek kostar närmare tusenlappen, och jag har 4 st :meh: Men jag håller med om att de sitter så bra, så det är värt det.
 
Var på hööks idag för att köpa ett varmt täcke till valpen. Fattar inte hur svårt det ska vara att hitta ett som passar BC-om rygglängden är rätt så är halshålet större än deras bröstkorg och de får skav på frambenen...

Blir till att plocka fram symaskinen igen...
 
Vetzoos fysiska butik. De hade utförsäljning av det röda 😂😁
Om de inte har en gammal modell som ser ut som det nya. Måste dubbelkolla namnet men är typ 99 på att det är Extreme Warmer. 😁
Det finns en äldre modell av extreme warmer, den finns i grått och rött. Sen finns det en nyare som finns i typ svart, grön och orange. Kanske någon mer färg? Jag vet inte vad som skiljer dem åt mer än färgerna och att reflexerna är olika mönster. Den äldre modellen verkar dock säljas dyrare av någon anledning.. :confused:

På bilden här är den gamla modellen. Den @Diabetikern la upp är den nya modellen.
1610179185883.jpeg
 
Var på hööks idag för att köpa ett varmt täcke till valpen. Fattar inte hur svårt det ska vara att hitta ett som passar BC-om rygglängden är rätt så är halshålet större än deras bröstkorg och de får skav på frambenen...

Blir till att plocka fram symaskinen igen...
tycker att ungefär allt som Hööks säljer har det problemet. Jag har två dvärgschnauzer och det är samma problem där..
 
Det finns en äldre modell av extreme warmer, den finns i grått och rött. Sen finns det en nyare som finns i typ svart, grön och orange. Kanske någon mer färg? Jag vet inte vad som skiljer dem åt mer än färgerna och att reflexerna är olika mönster. Den äldre modellen verkar dock säljas dyrare av någon anledning.. :confused:

På bilden här är den gamla modellen. Den @Diabetikern la upp är den nya modellen.
Visa bifogad fil 62992

Då löste vi mysteriet! Min är den gamla modellen, så det var såklart därför det såldes ut 😁
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 613
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 907
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp