Shop to you drop, del 4

Bukefalos 30 år!

Fick hundlands nya tunna träningsväst i födelsedagspresent härom dagen (hade önskat mig den). Känns supertrevlig och tänker den kommer vara guld på vår/sommar och vid inomomhusträning :D
Den fick jag med när jag fyllde år! 🥳

Nu vill jag ha den nya fluffiga.. 🙄

Tittar återigen efter en varm vinteroverall på Oskar.
De flesta tjockare verkar ha bred maggördel som täcker snoppen eller är precis intill.. Mao måste den tvättas efter varenda promenad.

Vill ha typ täckjacka, till ca30 cm rygglängd.
Hittade inte förra vintern. Få se om det går bättre i år
På täcken brukar det fungera om man spänner dem tajt runt magen tycker jag.
Sitter de löst så kan de kissa i dem - men har man spänt det ordentligt och passar in täcket så det sitter "mellan snoppen och magen" brukar problemet vara obefintlig. 😊

Overall har ju alltid magdel, tänker det inte är en Overall utan det?

Jag letar en bra höstjacka. Helst en som klarar en promenad i regn. Och lite längre.. den behöver inte vara tjock/fodrad egentligen, har varm jacka och har mellanlager så en lagom för höst typ. Idag var det varmt egentligen men blåste, så bara en fleece gick inte.

Besökt 3 olika Arken zoo och shoppat. En del jag behövde, en del onödigt bara för att det var 50-70% rea och ett täcke för att kvinnan i kassan var väldigt bra på att sälja. Hunden inte nöjd.

20251003_214028.webp

På täcken brukar det fungera om man spänner dem tajt runt magen tycker jag.
Sitter de löst så kan de kissa i dem - men har man spänt det ordentligt och passar in täcket så det sitter "mellan snoppen och magen" brukar problemet vara obefintlig. 😊

Overall har ju alltid magdel, tänker det inte är en Overall utan det?
Eftersom fjärilar är nätta hundar hänger oftast magdelen väldigt löst. Jag kan få in handen mellan. Spelar ingen roll hur man spänner. Funkar säkert på en liten terrier eller liknande. Inte på fjärilar :)

Någon med erfarenhet av Rukkas regntäcken som varit med om att det bara glider på sidan? Vi använder sällan täcken men tycker det är rätt skönt som nu när det vräker ner hela dagen att inte hela hunden är blöt när han ska ligga i soffan. Men det funkar inte alls, får dra rätt det var 10e meter om det ska ligga rakt och inte hänga på sidan. Får testa något annat och det känns ju som det är non-stop man borde satsa på. Dock håller inte plånboken med 😅

Någon med erfarenhet av Rukkas regntäcken som varit med om att det bara glider på sidan? Vi använder sällan täcken men tycker det är rätt skönt som nu när det vräker ner hela dagen att inte hela hunden är blöt när han ska ligga i soffan. Men det funkar inte alls, får dra rätt det var 10e meter om det ska ligga rakt och inte hänga på sidan. Får testa något annat och det känns ju som det är non-stop man borde satsa på. Dock håller inte plånboken med 😅
Har din inga bensnören? Och ja dom har en tendens att glida utan dom.

Jag upplever att det lätt blir så om täckena är för stora och bylsiga, oavsett märke. Men jo, Non-Stop har bra täcken. Trots att jag egentligen inte gillar dem så köpte jag därför ett till varje hund när det var utförsäljning av regntäcken på mitt förra jobb :p

Jag upplever att det lätt blir så om täckena är för stora och bylsiga, oavsett märke. Men jo, Non-Stop har bra täcken. Trots att jag egentligen inte gillar dem så köpte jag därför ett till varje hund när det var utförsäljning av regntäcken på mitt förra jobb :p
Han är ju som en vinthund i kroppen men då kanske det funkar med non-stop om dom passar på dina? Han drar egentligen 60 på längden men knappt 55 på bredden 😒 så det rukka regntäcket som glider runt är 55. Vad är det du inte gillar med non-stop?

Jag letar en bra höstjacka. Helst en som klarar en promenad i regn. Och lite längre.. den behöver inte vara tjock/fodrad egentligen, har varm jacka och har mellanlager så en lagom för höst typ. Idag var det varmt egentligen men blåste, så bara en fleece gick inte.
Jag har kikat och suktat efter en regnjacka från Uhip 💸 (Rainy Jacket 2.0)

IMG_9636.webp

20251004_214007.webp

Japp. Jag har gått över styr på Arkens rea. De var 70 % på de två regntäcken från Hurtta, "nalle"tröjan och ett running leash. 50% på två godisfickor, kampdutten med pip och ett bälte att springa i från non-stop. Mest onödigt var nog Targetsticken men men lite svinn får man räkna med. 😁

Han är ju som en vinthund i kroppen men då kanske det funkar med non-stop om dom passar på dina? Han drar egentligen 60 på längden men knappt 55 på bredden 😒 så det rukka regntäcket som glider runt är 55. Vad är det du inte gillar med non-stop?
Egentligen samma som med "alla" tillverkare av produkter. De går ut hårt i marknadsföringen på att vara ett "litet norskt företag" och så är det storproduktion i Kina med enorma vinstmarginaler. Jag har dock inga klagomål på själva produkterna som så (förutom att jag tycker att färgerna är tråkiga många gånger :p ). För den höga prislapp det trots allt är på deras produkter hade jag gärna sett ett större hållbarhetsarbete med produkterna. Tillverkare till människokläder klarar det. Jag vill se det även på hundsidan.

Egentligen samma som med "alla" tillverkare av produkter. De går ut hårt i marknadsföringen på att vara ett "litet norskt företag" och så är det storproduktion i Kina med enorma vinstmarginaler. Jag har dock inga klagomål på själva produkterna som så (förutom att jag tycker att färgerna är tråkiga många gånger :p ). För den höga prislapp det trots allt är på deras produkter hade jag gärna sett ett större hållbarhetsarbete med produkterna. Tillverkare till människokläder klarar det. Jag vill se det även på hundsidan.
Jag har deras vanliga koppel men då är snart redo att kasseras efter två år. Riktigt dålig hållbarhet tycker jag. Twist lock-haken har dock hållt bra och likaså halsbanden.

Då förstår jag 😊

e073a0ea-60fa-40f5-97a1-95d664870085

En bekant var supernöjd med Siccaro torktäcket, så nu har jag velat klart och beställt. Hoppas de är så bra som hon sa 😅
Ascot hade torktäcke därifrån. Jag var nöjd. Användes främst efter dusch. Jag gjorde så att jag kramade ut pälsen i duschen, särskilt tassarna, sen satte jag på täcket och lätt honom ha på det i typ 20-30 min. Under tiden fixade jag med tassarna eller så fick han bara vänta/vila den tiden. Han var betydligt torrare efter täcket. Inte helt torr såklart.

Liknande trådar

• Att skaffa hund nr2
  • Hundras? Spetshund eller våga testa annan hundtyp?
  • Hund och ekonomi?
  • Löpning/cykel med hund....

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar