Shoppat något på sistone! Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
En softshelljacka. :)

Gamma-LT-Hoody-W-Blue-Onyx.jpg

Här om dagen sprang jag på dessa på en fyndställning på XXL. Ursköna :love: och bara 150:- :up:
8851456753694_1092062_dark_armory_56161_jpg.jpg

Och idag fick jag tummen ur och köpte en ny tv till sovrummet :) Nedsatt till bara 990:- denna helg så då passade jag på. 22" JVC led-tv.
LT22E53W

Galen stickad tröja. Har fått en liten hangup på tröjor med ehm eklektiska mönster. Hittade en från Tony Burch som jag föll för... innan jag insåg att priset var typ 7 tusen lökar. Denna var mer ehm prisvärd ;)

10607878_552227854909808_1990209184_n.jpg

Plus en mockajacka med fransar.

10593467_525092117621983_1166249103_n.jpg

Galen stickad tröja. Har fått en liten hangup på tröjor med ehm eklektiska mönster. Hittade en från Tony Burch som jag föll för... innan jag insåg att priset var typ 7 tusen lökar. Denna var mer ehm prisvärd ;)

10607878_552227854909808_1990209184_n.jpg

Plus en mockajacka med fransar.

10593467_525092117621983_1166249103_n.jpg

Tiptop! Där är du, du måste hjälpa mig!:D

Jag har klurat på det ett tag, alltsedan jag stötte på det för första gången när en polare som jobbar med mode sade det härom året(borde ha frågat på studs, tänkte inte på det) och sedan när jag sett dig skriva det här(ja, jag ÄR knäpp).

Vad menar ni med eklektiska tryck/mönster? För mig borde ett eklektiskt mönster per definition bestå av en mix av olika typer av mönster, som hawaii-mönstrat blandat med paisley och leo typ. Men varken det hon snackade om eller dina exempel ser ut att vara mönsterblandningar?:confused: Kan du hjälpa mig fatta?

Haha! Det är nog bara ett uttryck. Man skulle kanske kunna byta ut eklektiskt till... psykedeliskt? ;) Eller supermario-paisley :D

Förresten, har köpt ett par feta örhängen också. Byggde om dom lite med delar från ett par vintageörhängen.

weekend.jpg

earrings.jpg

skarmavbild_2014-09-24_kl_174341_5422e6bee087c376a1e51842.png

En Take Away-mugg från Pantone, 179:- i årets färg "Radiant Orchid". Blir dock lite besviken över att min kom i en plastlåda, och inte lika snygg kartong som den på bilden..!

Köpte den här toppen igår. Fick köpa storlek 38 för att få plats med axlar och boobs och sy in i midjan. Hur gör folk som faktiskt har stora boobs egentligen?
12345566666_zpsb3c17de3.jpg

Senast ändrad:
Köpte den här toppen igår. Fick köpa storlek 38 för att få plats med axlar och boobs och sy in i midjan. Hur gör folk som faktiskt har stora boobs egentligen?
12345566666_zpsb3c17de3.jpg

Köper andra typer av kläder. Midjan hamnar lite högre upp (minst sagt) på mig i nåt sånt där, så det blir tuttar och sen står resten rakt ut. Midjan blir ickeexisterande.

Köper andra typer av kläder. Midjan hamnar lite högre upp (minst sagt) på mig i nåt sånt där, så det blir tuttar och sen står resten rakt ut. Midjan blir ickeexisterande.
Förstår det! Nu sitter min midja skithögt naturligt för att mina höfter är så höga. Mitt problem var snarare att boobsen riskerade att spränga dragkedjan i ryggen i stl 36 som jag normalt har. Midjan var lös däremot. :eek: Jag har typ 65E-70D.

@Springsteen Som @Hyacinth nämner så är markerade midjor ingen god idé eftersom de hamnar mitt på brösten. Något annat jag undviker är tröjor med tryck eller text, det hamnar ganska tokigt på kroppen när man har stora bröst ;) Omarkerade plagg som sitter lite tightare tycker jag funkar bra, de töjer ut sig på de ställen de behövs (brösten) men blir inte fladdriga i axlar eller resten av kroppen :) Vad gäller tex skinnjackor kan jag aldrig köpa en för att kunna knäppa, då hade jag fått axlar som var meterlånga. Så det blir en som sitter bra i ärm, axlar och rygg men alltid öppen

@Springsteen Som @Hyacinth nämner så är markerade midjor ingen god idé eftersom de hamnar mitt på brösten. Något annat jag undviker är tröjor med tryck eller text, det hamnar ganska tokigt på kroppen när man har stora bröst ;) Omarkerade plagg som sitter lite tightare tycker jag funkar bra, de töjer ut sig på de ställen de behövs (brösten) men blir inte fladdriga i axlar eller resten av kroppen :) Vad gäller tex skinnjackor kan jag aldrig köpa en för att kunna knäppa, då hade jag fått axlar som var meterlånga. Så det blir en som sitter bra i ärm, axlar och rygg men alltid öppen

Jag märkte jackproblemet igår med. Jag har rätt liten överkropp och brukade ha 70B till en knapp 70C, men p-pillret diane har gett mig två storlekar större tuttar och mindre aptit... Men nu gick det inte att köpa en läderjacka i stl 36 och knäppa den. Är inte van.

@Springsteen Sjukt att det inte finns lite annat utbud, måste ju finnas en stor förfrågan om man har stora bröst? Mina blev också större efter jag började med nya p-piller. Gick från 75G till 75i

Bakfull i ett provrum är sällan en god idé... Men jag köpte just detta "set". Tänker inte ha stickad polotröja under dock, orkade bara inte klä av mig :p

1209697_748920721842554_1281503751_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 388
Senast: pepp
·
  • Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 709
Senast: Mineur
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 076
Senast: doppler
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 520
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka