SHOPPING - till hemmet! Del 2

Klä om kudden?
För meckigt för mig att göra själv. Då måste jag lämna in den någonstans, känner inte för att lägga några större summor på det - fåtöljen är fin men inte bekväm :o men katten gillar den så den får duga med filtar :) Hittar jag en ny dyna till bra pris så slår jag kanske till.
 
För meckigt för mig att göra själv. Då måste jag lämna in den någonstans, känner inte för att lägga några större summor på det - fåtöljen är fin men inte bekväm :o men katten gillar den så den får duga med filtar :) Hittar jag en ny dyna till bra pris så slår jag kanske till.

Åh nej, hoppas jag tycker den är skön iallafall!
 
Åh nej, hoppas jag tycker den är skön iallafall!
Alltså, den är mysig att kura ner sig i med en filt om axlarna, men den är ju inte så ergonomiskt utformad så att man sitter bekvämt i den rakt upp och ned med fötterna på golvet liksom. Min är mest kattens och avstjälpningsplats tyvärr. Men hade dynan varit fräschare hade den fått en mer framträdande placering i mitt hem.
 
Alltså, den är mysig att kura ner sig i med en filt om axlarna, men den är ju inte så ergonomiskt utformad så att man sitter bekvämt i den rakt upp och ned med fötterna på golvet liksom. Min är mest kattens och avstjälpningsplats tyvärr. Men hade dynan varit fräschare hade den fått en mer framträdande placering i mitt hem.

Då är jag med :) sitter aldrig rakt upp och ner varken i stolar, soffor eller fåtöljer så borde funka!
 
Då är jag med :) sitter aldrig rakt upp och ner varken i stolar, soffor eller fåtöljer så borde funka!
Jag har somnat i min ett bra antal gånger :angel: den är superskön för det! :rofl:
Jag brukar dock alltid sitta med benen i skräddarställning eller på en pall. Så jag rekommenderar att köpa en pall som är lagom hög. Det är inte en stol att sitta i rakryggig med fötterna på golvet nej :D
Plus en nackkudde från rusta (för att se på laptopen/teven).
Och en filt.
Så är kvällen komplett :D
/professionell latmask :cool:
 
Men ps @pepp jag använder en gammal handduk där jag sitter för att skydda dynan när jag har mens och så att kattens päls inte skräpar alltför mycket ned. Har köpt en tunn filt som jag ska lägga över också. Som skydd för dynan. Kan vara smart tänker jag.
 
Men ps @pepp jag använder en gammal handduk där jag sitter för att skydda dynan när jag har mens och så att kattens päls inte skräpar alltför mycket ned. Har köpt en tunn filt som jag ska lägga över också. Som skydd för dynan. Kan vara smart tänker jag.

En snygg filt kommer införskaffas :) äter alltid i soffan och detta kanske blir nya matplatsen då :D
 
Yääs! 👍👍 Jag har exakt en sån och det är värt ögonblicken när man sitter där och undrar hur man ska få upp grejen man tappat ned på golvet utan att behöva resa på sig :cautious::angel: (har bara trillat en gång!) Katten älskar den också :D
Och har man som jag diskbråck så ska man inte sätta sig i den alls,det blir väldigt pinsamt i affären när man måste be om hjälp med att komma upp och ovanpå det låter som en mistlur. :o
 
Köpt en spegel! Eller ja, min kollega har, jag får den på måndag :)
955014850401-375-p.jpg


Har så bra inredningsflow nu känner jag, KUL!
 
Och har man som jag diskbråck så ska man inte sätta sig i den alls,det blir väldigt pinsamt i affären när man måste be om hjälp med att komma upp och ovanpå det låter som en mistlur. :o
Ja, exakt så. Det är det jag menar med att den inte är så värst ergonomisk, jag är för gammal och stel och mitt diskbråck gillar inte att sitta i den rundningen, och med en kudde i svanken så är det omöjligt att sitta bekvämt i den. Men @pepp och @Asko är nog lite yngre och smidigare än vad jag är så jag tror helt enkelt att det finns en åldersgräns för när den slutar att vara bekväm! :)
 
Jag älskar gamla möbler :love: Köpte två Emmor i superfint skick, inte alls nedsuttna. Bordet har lite intarsia på skivan och är inte alls så luggslitet trots sin ålder. Strindbergen är ganska basic av modell Aneta har jag för mig, men jag tyckte det lite strama skulle vara fint till Emmorna och min nyrokoko-soffa.Soffbordet man bara ser hörnet på är också rokoko men mycket äldre än soffan.

hRJDRFg.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Acto
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
11 083
Senast: thoora
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 803
Senast: ptr
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
963
· Visningar
61 205
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp