SHOPPING - till hemmet! Del 2

Var lite svennig och införskaffade denna klassiker (ljusstaken):

svenskt_tenn_miljo_detaljer_31--1364770931-rszww1000h1000-83.jpg
 
Senaste jag köpte var fläkt och vinkyl till nya köket tror jag, men i inredningsväg var det stolarna som jag förleddes att köpa pga ”sjätte stolen gratis”. Där sprack mitt billiga budgetkök som jag bara ville köpa ”enklast möjliga till från Ikea”. Eller hur...

Fick bli fyra sådana här och två nya Eames-stolar till matsalsbordet. Eftersom jag inte kan välja färg så köper vi successivt nya i nya färger för att byta ut våra gamla trötta Mio-stolar som följde med bordet en gång i tiden. Min vana trogen blev det olika färger på både sits och stativ på dessa barstolar också, kan liksom inte välja bara en... 🙈
C068C6B2-EB32-4991-B7F5-9092BEE052C2.jpeg
 
Kompletterade Stringbokhyllan med vitrinskåp och tidskriftshandlare när Åhlens erbjöd rabatt. Nu letar jag efter en hylla att hänga i köksfönstret. Helst ska vi kunna ha belysning i den på nåt sätt, det är rätt mörkt där. Vill dock inte hänga en "vanlig" lampa där då vår nya PH hänger rätt nära.
 
Kompletterade Stringbokhyllan med vitrinskåp och tidskriftshandlare när Åhlens erbjöd rabatt. Nu letar jag efter en hylla att hänga i köksfönstret. Helst ska vi kunna ha belysning i den på nåt sätt, det är rätt mörkt där. Vill dock inte hänga en "vanlig" lampa där då vår nya PH hänger rätt nära.
Haha, hojta om du hittar en bra hylla. jag går bet.
 
Senaste jag köpte var fläkt och vinkyl till nya köket tror jag, men i inredningsväg var det stolarna som jag förleddes att köpa pga ”sjätte stolen gratis”. Där sprack mitt billiga budgetkök som jag bara ville köpa ”enklast möjliga till från Ikea”. Eller hur...

Fick bli fyra sådana här och två nya Eames-stolar till matsalsbordet. Eftersom jag inte kan välja färg så köper vi successivt nya i nya färger för att byta ut våra gamla trötta Mio-stolar som följde med bordet en gång i tiden. Min vana trogen blev det olika färger på både sits och stativ på dessa barstolar också, kan liksom inte välja bara en... 🙈Visa bifogad fil 20458
Köper du äkta, eller har du hittat kopia?
 
Det är ingen gammal ursprunglig vintage, utan Vitras ”nya” modell, som finns överallt i typ alla möbelbutiker. Ingen piratkopia alltså. :)
Ah ok! Har bara sett Gubi barstol innan, och de kostar 4-8 k beroende på utförande, tycker det är lite mycket för en barstol. Men jag har tydligen levt under en sten, fick upp många fina alternativ på Vitra. :)

Edit: nu googlade jag lite till och såg att dessa kan vara lika dyra, den enklare modell gick att hitta lite billigare.
 
Ah ok! Har bara sett Gubi barstol innan, och de kostar 4-8 k beroende på utförande, tycker det är lite mycket för en barstol. Men jag har tydligen levt under en sten, fick upp många fina alternativ på Vitra. :)

Edit: nu googlade jag lite till och såg att dessa kan vara lika dyra, den enklare modell gick att hitta lite billigare.
Sorry, jag trodde du menade Eames-stolarna, jag var så inne på dem mentalt.
Barstolarna blev Gubis. Snuskigt dyra, men hittade inga andra jag ville ha. Får bli billigare vitvaror, jag lagar ju ändå aldrig mat... 😂🙈
 
Sorry, jag trodde du menade Eames-stolarna, jag var så inne på dem mentalt.
Barstolarna blev Gubis. Snuskigt dyra, men hittade inga andra jag ville ha. Får bli billigare vitvaror, jag lagar ju ändå aldrig mat... 😂🙈
Dyra, men sjukt snygga! Jag har en liten tvåa, har ett Ellipsbord och sjuanstolar.. (fick dock dem när päronen skildes) men man behöver ju inte kräma på med designsaker..
Blev däremot väldigt förtjusta i dessa barstolarna, har numer ett ljust kök, men med mörkgrönt kakel.
 

Bifogade filer

  • IMG_0728.JPG
    IMG_0728.JPG
    48,4 KB · Visningar: 21
Dyra, men sjukt snygga! Jag har en liten tvåa, har ett Ellipsbord och sjuanstolar.. (fick dock dem när päronen skildes) men man behöver ju inte kräma på med designsaker..
Blev däremot väldigt förtjusta i dessa barstolarna, har numer ett ljust kök, men med mörkgrönt kakel.
Jättesnygga! Framför allt de gröna, men det beror bara på att jag älskar grönt.

Jag försvarar mitt köp med att det behövs ngt färgglatt som bryter av mot det i övrigt typ helsvarta köket vi beställt. Jag kan liksom inte vara sådär stramt stilren, jag måste ha lite färg och saker som bryter av, återstår att se om jag gått för långt... 🙄
 
Jättesnygga! Framför allt de gröna, men det beror bara på att jag älskar grönt.

Jag försvarar mitt köp med att det behövs ngt färgglatt som bryter av mot det i övrigt typ helsvarta köket vi beställt. Jag kan liksom inte vara sådär stramt stilren, jag måste ha lite färg och saker som bryter av, återstår att se om jag gått för långt... 🙄
Jag har precis gått från svart kök (och blått, det var jäkligt blått) till ljust. :D
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: Acto
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
387
· Visningar
9 099
Senast: doppler
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 443
Senast: ptr
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 779
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp