SHOPPING - till hemmet! Del 2

Och så shoppade jag loss på ett antikvariat och kom hem med helcool lampa (som hänger alldeles för högt) och perstorpsbord (som är dimensionerat för att stå på balkongen men agerar köksbord tills vidare). Stringhyllorna (pocket) är helt nya, beställda på nätet. Stolen hittade jag på blocket och har stått i en verkstad tidigare.

Urusel bild tyvärr.
20181017_173049.jpg
 
Och så shoppade jag loss på ett antikvariat och kom hem med helcool lampa (som hänger alldeles för högt) och perstorpsbord (som är dimensionerat för att stå på balkongen men agerar köksbord tills vidare). Stringhyllorna (pocket) är helt nya, beställda på nätet. Stolen hittade jag på blocket och har stått i en verkstad tidigare.

Urusel bild tyvärr.
Visa bifogad fil 20711
Ursäkta en besserwisser; ett antikvariat säljer framförallt böcker och ev kartor och sånt. Shoppat loss på en antikaffär kanske?:)
Ps. Soffbordet i förra inlägget var såå fint :love:
 
Ursäkta en besserwisser; ett antikvariat säljer framförallt böcker och ev kartor och sånt. Shoppat loss på en antikaffär kanske?:)
Ps. Soffbordet i förra inlägget var såå fint :love:

Oops! Det kändes inte helt rätt men jag orkade inte leta rätt på rätt ord heller när jag skrev inlägget.

Tack! :)
 
Ny lägenhet och var helt utan många möbler alls. Har fortfarande mycket kvar att göra men sovhörnan börjar ta form.

Jag ska ändra den till något roligare, men tills jag vet exakt hur jag vill ha den så får den vara väldigt enkel som så här. Jag är en person som gillar många färger, olika texturer och olika tidsepokrar så detta är ungefär det stelaste jag någonsin inrett. :laugh:
z0dyVlg.jpg



Sängen är från Mio, sängkläder från Jysk, överdrag från Ikea, lampa och växt är också från Ikea. Prydnadskuddarna är förresten också från Jysk.
 
Slog till på ett gäng tallrikar ur en kollektion jag gått och sneglat på länge. SÅ nöjd! Våra middagstallrikar har verkligen sjungit på sista versen i flera månader nu...

Får bli en produktbild med lite random citroner på eftersom jag är för lat för att ta bilder själv :angel:

white-porcelain-coupe-buffet-plate-set-of-four-997.jpg
 
Slog till på ett gäng tallrikar ur en kollektion jag gått och sneglat på länge. SÅ nöjd! Våra middagstallrikar har verkligen sjungit på sista versen i flera månader nu...

Får bli en produktbild med lite random citroner på eftersom jag är för lat för att ta bilder själv :angel:

white-porcelain-coupe-buffet-plate-set-of-four-997.jpg

Åh vad jag älskar produktbilder. De är alltid lätt surrealistiska 😁 Fina tallrikar, var kommer de ifrån?
 
Åh vad jag älskar produktbilder. De är alltid lätt surrealistiska 😁 Fina tallrikar, var kommer de ifrån?
Haha, jag vet! Ungefär som de man ser i bostadsannonser där det plötsligt kommer en bild där det står en skål med 20 citroner, 15 paprikor och 8 pumpor på köksbordet. Heeelt normalt.

Tallrikarna kommer från Sophie Conrans samarbete med Portmeirion och inhandlades på John Lewis här i UK :)
 
Haha, jag vet! Ungefär som de man ser i bostadsannonser där det plötsligt kommer en bild där det står en skål med 20 citroner, 15 paprikor och 8 pumpor på köksbordet. Heeelt normalt.

Tallrikarna kommer från Sophie Conrans samarbete med Portmeirion och inhandlades på John Lewis här i UK :)

John Lewis :love: och House of Fraser, Marks&Spencer, Harrods... kan de inte öppna filialer i Sverige?! :cautious:
 
Ja alltså ingen :D men brukar köpa denna till vardagsrummet:
Visa bifogad fil 21052
Nu kommer jag börja ta bort mattan där och i köket på fester!

Men hur många mattor till vardagsrummet har du? Jag har inte en endast matta och har alltid trott att köper man en matta så ligger den där till världens undergång (typ). Byter du ut dem med jämna mellanrum? Eller slits de ner? Vad gör att du köper flera (till samma plats, om jag förstår det rätt)?

Sorry men jag är uppriktigt nyfiken :D
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: Acto
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
468
· Visningar
11 896
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 873
Senast: ptr
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 058
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp