shortchaps eller ridstövlar?

Zaida

Trådstartare
jag rider alltid med ridstövlar, men lyckades att åka hem till sthlm utan mina ridstövlar!

nu har bara jodhpurs som jag rider i och har börjat fundera lite på shortchaps....

men de flesta har juh ridstövlar och det måste finnas en anledning till det (jo det ger väl i de flesta fall bättre stöd etc.)

men jag undrar om det är ngn som har dyons shortchaps? (jag tänker på de som hästbiten säljer de verkar otroligt mjuka/tunna...)

och så undrar jag varför ni som rider med shortchaps föredrar det framför ridstövlar?

Sv: shortchaps eller ridstövlar?

De flesta har snarare shortchaps. Använd sökfunktionen så hittar du info om Dyons sc.

haha, jaha det var juh lite genant för mig. jepp jag ska söka!

Jag har Brun läder shaps från pioneer och tycker att dom är syveräna. Dom ger bra stöd och är kmt skönare än stövlar tkr jag. Och så vill jag ha bruna och det är svårt att hitta i stövlar:P

jag rider alltid med ridstövlar, men lyckades att åka hem till sthlm utan mina ridstövlar!

nu har bara jodhpurs som jag rider i och har börjat fundera lite på shortchaps....

men de flesta har juh ridstövlar och det måste finnas en anledning till det (jo det ger väl i de flesta fall bättre stöd etc.)

men jag undrar om det är ngn som har dyons shortchaps? (jag tänker på de som hästbiten säljer de verkar otroligt mjuka/tunna...)

och så undrar jag varför ni som rider med shortchaps föredrar det framför ridstövlar?

har köpt super billigt på haglunds(internet)kanon bra...:bump:

dyons shortchaps e super fina tycker jag, men när jag läst lite olika trådar hit och dit verkar det som de flesta förespråkar stövelskaften....

ngn som har stöveskaften å har bilder när de rider el har på sig dem???

shortchapsen ser så himla mjuka och fina ut.....:confused:

Är du osäker på shortchapsen men ändå vill ha sånna kan jag remmomendera TIB. De har ett par shortchaps som är lika mjuka, lika snygga, men kostar bara ca 450 kr!

:idea:

hehe det lär juh för bra för att vara sant! grejjen e den att jag har ett par sarm hippique ridstövlar som dem kan juh ha när jag tävlar och när jag känner att jag är i behov av mer stöd.

men så såg de här dyon chapsen å blev typ kär såklart =)

men det är juh verkligen värt att kolla upp dem som du rekommenderar!

pm:a mig vettja!:bump:

Sånna har jag med!
Superfina och sköna.:laugh:

Liknande trådar

Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det... 2
Svar
27
· Visningar
5 392
Senast: AW
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så... 2
Svar
22
· Visningar
4 365
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 798
Senast: MiaMia
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 283

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad vill han ?
  • Eurovision 2025
  • Jobba som veterinär

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka