Bukefalos 28 år!

Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Alltså ÅÅÅH blir så irriterad på folk. Jag förstår att de inte förstår att de stör (och jag förstår att de tycker att bebibjörnen är det sötaste de har sett), men någon slags gräns för hur påträngande man kan vara måste det väl ändå finnas?

Vi blev precis förföljda av en kvinna som var så desperat efter att få hälsa att hon till slut sprang efter oss för att hinna med in i trapphuset "för att få säga hej" innan dörren gick igen.
 
Sv: Singeltråden 55

Det där hade ALDRIG hänt på Downton. Jag lovar att man fick träna ostört där. Det enda sällskapet man hade då var sin BUTLER.

Det var bättre förr.
 
Sv: Singeltråden 55

Skaffa en okänd ras istället så får du frågan "Är det en blandning mellan schnauzer och tax?" ca 5 ggr/vecka under hela hundens liv och du på ren automatik svara "Nej det är en ceskyterrier, så det är en egen ras som faktiskt ska se ut såhär. Men det är en ovanlig ras så du har nog aldrig sett någon innan". Lovar att jag hade kunnat rabbla den meningen i sömnen ... :meh::mad:
 
Sv: Singeltråden 55

Jag ska skaffa en blodtörstig KAMPHUND :devil:

Alltså blir bara så less nu då jag tyckte att jag gjorde det VÄLDIGT tydligt att vi inte ville hälsa på henne. Vi tränar som sagt kontaktövningar och skvallerträning. Så jag småsprang tjoandes och hade kavli skinkost i högsta hand, och hunden skuttandes mellan benen. Måste ha varit en fantastisk syn :angel:


Jaja, imorgon åker vi hem där det är lite LUGNARE!
 
Sv: Singeltråden 55

Börja ta betalt för klappning!

Jobbig människa: ÅÅÅÅH VAD SÖÖÖÖT!!! FÅR JAG KLAPPA?! *sträcker sig fram ... sånna har inte förstått att efter man ställt en fråga måste man invänta svar*
Du: Självklart! Men det kostar 100 kr :)
Jobbig människa: O_o ... *går sin väg*
 
Sv: Singeltråden 55

Bästa idén! :D

Den ska jag köra på om jag skaffar en söt och trevlig valp en dag. Min förra skötte ju liksom jobbet själv genom att resa ragg och morra åt folk, så det var aldrig någon som ville hälsa av nån konstig anledning. :angel: Dock tror jag ändå att hälsande människor är att föredra.

Men just det med folk som slänger sig över valpen gör att jag funderar på om det vore bättre att skaffa en holländare än en chodsky pes som nästa hund, för att de ser lite mindre nallebjörniga ut som valpar, haha. :p
 
Sv: Singeltråden 55

Men just det med folk som slänger sig över valpen gör att jag funderar på om det vore bättre att skaffa en holländare än en chodsky pes som nästa hund, för att de ser lite mindre nallebjörniga ut som valpar, haha. :p

Ja, ska man ha nallebjörnar ska man uppenbarligen bo långt ute på vyschan.
 
Sv: Singeltråden 55

:bow:

KL
Eftersom vi blev beordrade att vara lite seriösa ett tag, så måste jag bara påpeka att jag blir på allvar rädd när jag läser om politik i nån svensk tidning och svenskars åsikter idag. VAD I H*LVETE HÄNDER?! Jag börjar fundera på om det är dags att ge sig in i politiken faktiskt, för det här är inte okej någonstans! :crazy:
+1. Ibland vill jag bara ge upp. Sen typ slåss. Sen gråta.
 
Sv: Singeltråden 55

Ja, ska man ha nallebjörnar ska man uppenbarligen bo långt ute på vyschan.

Ja, helt klart. Och din kommer väl se ut som en björn hela livet dessutom... Förresten red jag på en sån hund en gång när jag var väldigt liten. Hade ingen häst att tillgå liksom, då fick ju en stor hund duga... :angel:

+1. Ibland vill jag bara ge upp. Sen typ slåss. Sen gråta.

Typ så, ja. Har ju haft en chef en gång som absolut tyckte jag skulle ge mig in i politiken, så det kanske är dags? Skulle dock inte vilja vara alltför offentlig, det är inte riktigt min grej, så det kan ju bli lite svårt. :p
 
Sv: Singeltråden 55

När min rektor på gymnasiet hade tal på vår student så pratade hon lite kort om varje elev och våra framtidsutsikter. "Statsminister, kanske?" löd utlåtandet om mig. :p

Skämt åsido, jag har nog alltid tänkt att jag kommer engagera mig i politik i framtiden. Men pga av en hel rad olika omständigheter så får det ligga i just framtiden... :)
 
Sv: Singeltråden 55

Min förra skötte ju liksom jobbet själv genom att resa ragg och morra åt folk, så det var aldrig någon som ville hälsa av nån konstig anledning. :angel:

Zvante både morrade och skällde på folk när han var liten för att skrämma iväg klappande människor ... men det funkade inte och jag har ingen aning om varför?!

BDzfeKz.jpg


*sliter mitt hår för jag får inte bilden till att fungera*
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag älskar min ras men efter att fått lämna tillbaka min tik pga hennes psykiska beteende har tankarna snurrat. Jag har landat i att det...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 891
Senast: Tiger tok
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 434
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 345
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Jag har suttit och funderat en del på nästa hund. Det lär dröja minst 1-2 år innan det blir aktuellt. Jag älskar ju schäfern som ras...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 767
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp