Bukefalos 28 år!

Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Har för övrigt en mangel i tvättstugan. Kanske skulle börja köra handdukarna genom den istället för att stryka dem (förut så strök jag men då hade vi ingen mangel + att strykbrädan konstant stod framme i tvättstugan vilket gjorde det enkelt att ställa sig där en liten stund). Nu är det ju ett projekt att plocka fram strykbräda och strykjärn och ställa sig med det.
 
Sv: Singeltråden 55

Do it! Du anar inte hur vuxen jag kände mig där. Tips: låt tvätten fortfarande vara lite, lite fuktig när du kör den i mangeln så blir det bättre. Min var lite för torr och blev inte riktigt som jag ville. Men jag skulle till jobbet och hade inte tid att fukta den igen...
Vi har också mangel i tvättstugan (samt två STORA manglar i ett mangelrum, de är nog från tidigt 1900-tal och väger minst 1 ton var. Tror att de endast står kvar för att man skulle behöva riva huset för att få ut dem) och strykbräda, men jag äger inget strykjärn. Funderar på att önska mig ett i julklapp, men funderar på hur ofta jag egentligen saknar ett strykjärn...
 
Sv: Singeltråden 55

Gotland: Jo, egentligen. Så det får vara en av de första dagarna i kalendern :p
Det kommer ju bara innehålla jordnötter så egentligen borde det ju dock klara sig i rumstemperatur, som jordnötter gör? :)

Jag är inte från Gotland.

Mvh Kränkt :cool:
 
Sv: Singeltråden 55

Aah, i min pappas hus finns det en sån där riktig mastodantmangel. Den fanns när vi flyttade in (ca 15 år sen), och står kvar eftersom att den är helt omöjlig att få bort. Nu är den ju väldigt dammig så det är inte aktuellt att använda den, men går det ens att använda en sån själv? Jag har alltid tänkt mig att det har gått åt alla husets pigor för att få igång den.


Åh titta, det låter nästan som att jag växte upp på Downton!
 
Sv: Singeltråden 55

Ett litet förtydligande bara: Det fanns alltså inga pigor kvar när vi flyttade in.
 
Sv: Singeltråden 55

Hm, tänkte visst på järnek.

Såna hade vi på vår gård när jag var liten. Och mina föräldrar blev JÄTTEARGA när jag gick lös på två av dem med en häcksax.
Men det gjorde så himla ont att gunga när man hela tiden gungade in i en grupp av järnekar.
 
Sv: Singeltråden 55

Det måste ju innebära att alla kvinnor får lika hög lön som alla män, med samma jobb, idag? Det låter ju kanon, jag hade fått för mig något helt annat, så skönt att höra att jag fått det om bakfoten.

Men Heddan, bakgrenen menar du väl ändå?
Buskar har inga fötter?
 
Sv: Singeltråden 55

Men Heddan, bakgrenen menar du väl ändå?
Buskar har inga fötter?

Alltså jag måste verkligen lämna bort valpen över en natt och få en natts bra sömn. För jag tyckte verkligen att det där var det absolut roligaste jag har hört I HELA LIVET.
Det brukar vara ganska tydligt att man ligger minus på sömnkontot när man ligger och vänder sig av skratt till ens egna skämt.
 
Sv: Singeltråden 55

Men Heddan, bakgrenen menar du väl ändå?
Buskar har inga fötter?

Jo, såklart. Autocorrect...

Alltså jag måste verkligen lämna bort valpen över en natt och få en natts bra sömn. För jag tyckte verkligen att det där var det absolut roligaste jag har hört I HELA LIVET.
Det brukar vara ganska tydligt att man ligger minus på sömnkontot när man ligger och vänder sig av skratt till ens egna skämt.

Låter som vardag, tycker jag..? :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag älskar min ras men efter att fått lämna tillbaka min tik pga hennes psykiska beteende har tankarna snurrat. Jag har landat i att det...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 817
Senast: Tiger tok
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 370
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Jag har suttit och funderat en del på nästa hund. Det lär dröja minst 1-2 år innan det blir aktuellt. Jag älskar ju schäfern som ras...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 759
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp