Bukefalos 28 år!

Sitta framåtvänd?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sitta framåtvänd?

Här är min favvosjal:love: :

host.jpg

host2.jpg
 
Sv: Sitta framåtvänd?

Visst är det en vävd långsjal? De funkar väl på samma sätt som en trikåsjal, men är inte elastiska?

Vilka fina bilder :D
 
Sv: Sitta framåtvänd?

Ja, det är en vävd sjal; en Easycare Norrsken!

Jag använde aldrig trikåsjal, men har sett andra som har (nästa bebis kommer garanterat få ett par trikåsjalar).
 
Sv: Sitta framåtvänd?

Vi köpte en framåtvänd sulky när brudarna var 10 månader. Före dess kändes det inte som att de var redo. Bilbarnstolarna är verkligen tunga, jag släpade runt på mina två tills de var närmare halvåret då armarna kändes som att de skulle sträckas ut till knäna.
 
Sv: Sitta framåtvänd?

Ja, det är en vävd sjal; en Easycare Norrsken!

Jag använde aldrig trikåsjal, men har sett andra som har (nästa bebis kommer garanterat få ett par trikåsjalar).

Ja, såg ett par bebisar sittandes i trikåsjalar under Malmöfestivalen. Det såg hur mysigt ut som helst! De hade såklart såna där öronskydd :D

Håller just nu på att fålla 4,5 meter trikåsjal... Gaaaaanska mkt tyg blir det!:smirk: Men jag har kvar att sy ena långsidan, sen är det bara de sneda kortsidorna kvar.:D
 
Sv: Sitta framåtvänd?

Vagga snackas det mycket om när man läser om sjalar men när det kommer till kritan verkar det som om många spädisar inte trivs i vagga.

Dessutom är det ju så svårt att få till den bra, tycker jag.

Förresten, vad duktig du är som syr själv!:bow: Har du nån bild?
 
Sv: Sitta framåtvänd?

Jag rekomenderar Ergo. Då kan du ha bebisen på mage, inåtvänd, när du handlar. Då kan hon själv reglera hur mycket intryck hon vill ha. När det blir för mycket kan hon vända sig inåt mot dig.

När lilleman var runt fyra månader började jag ha honom i kundvagnens barnstol (de där som ser ut som en bilbarnstol och sitter högre upp - inte en sådan som man fäller ut från själva vagnen). Han blev jätteglad och skrattade och tittade på mig och allt runtomkring. Men när vi varit i affären en stund började han störtgråta och var helt otröstlig. Senare fattade jag att det nog var för alla intryck. Jag visste faktiskt inte att man skulle skydda dem från det.

Här är en bild från när han åker Ergo på mormor:
http://hem.spray.se/ellinorp/ErgoMormor.JPG
 
Sv: Sitta framåtvänd?

Jag håller på att fålla en Moby sjal, elastisk o mjuk. Hur länge kan man ha den, o vad rekommenderar ni man ska byta till sen? Är inte förtjust i ringsjalarna... Bara ngt jag fått för mig :D

Vi har använt trikåsjal (Moby Wrap) tills Ergon kom hem. Då var lilleman drygt fem månader och vägde 10 kg. Det skulle nog funka att använda den nu oxå (han är sex månader och väger 11 kg) men vi tycker så mycket om Ergon!:love:

Jag beställde vår Ergo på Knyt-An, via nätet.

Ska oxå passa på att fråga om ni använder bärskydd vintertid? Alltså som ett överdrag som man har över barn+sjal när det är kallt/blött.

Jag har inte råd att köpa något sånt. Lillen får ha sin vinteroverall och jag min vinterjacka. Men det hade känts mysigare om vi var under samma kläder. När vi båda är vinterklädda försvinner ju lite av närhetskänslan. Dessutom blir det kallare. När jag har lillen på ryggen vill jag helst kunna känna vad han gör, och det går ju inte så bra med en massa kläder...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Har ni några tips på sele till mindre hund(chihuahua ca 4kg) ? Tycker det är så svårt att hitta någon som sitter bra. Har provat många...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: LECH
·
Ridning Hej! Jag är nybliven hästägare sedan 2 månader sedan. Jag köpte en lugn och snäll kille som skulle endast användas till lätt ridning och...
2
Svar
28
· Visningar
7 260
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 329
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 445
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp