Sitter skydden bra(bilder)

Jag är emot onödiga benskydd och annan onödig utrustning.
Behöver inte hästen benskydd så skall man inte ha det.

Min häst har börjat att slå sig så jag var tvungen att köpa benskydd åt honom.
 
sätter jag mina som dom gjort på den där bilden så glider dom bara ner. spelar ingen roll om jag spänner dem hårt eller löst. jag tror faktist att det är meningen att de ska sitta lite längre ner. att kollat in när andra har haft likadana och alla jag har sett låter dem sitta lite längre ner.
 
När jag drar dom längs benet så stannar dom där, och för att hästen skall kunna röra benen normal så måste jag spänna så som jag visar på bilderna.

Provade att sätt adom längre upp idag, men då kunde stakarrn knappt böja benet :crazy:
 
De sitter korrekt men man skulle kunna önska att de satt ngt högre upp men du skriver att det inte går så då kan vi glömma det.

Nedersta kardborrebanden skall dras åt ordentligt för att ge rejält stöd åt kotan ( runt kotan och snett uppåt för att forma om ordentligt runt kotan).
 
Om din häst slår sig tycker jag du ska satsa på ett par "riktiga" benskydd (strykkappor) istället. De på bilden ger bara stöd för kotan (är det tänkt i alla fall), skyddar ej mot strykningar så bra....
 
håller med, de där är väll inga skydd för att skydda benen emot strykningar? Är det inte så dessutom att de där typen av skydd är inte så bra för att stenar lätt fastnar i dem och inte kommer ut å så får hästen världens skav?
 
Dåliga skydd? Mina sitter perfekt när jag har de som på bilden. Detta är det korrekta sättet och där stödjer de kotan och är inte ivägen. Min häst böjer vid karleden så sätter jag skydd där kommer det verkligen hindra rörelserna.
 
dom fungerar bra mot stryckningar tycker jag.
Dom är ganska "hårda" och mjuka, jag är nöjd med dom.
 
dom fungerar bra mot stryckningar tycker jag.
Dom är ganska "hårda" och mjuka, jag är nöjd med dom.
 
dom fungerar bra mot stryckningar tycker jag.
Dom är ganska "hårda" och mjuka, jag är nöjd med dom.
 
Tycker att skydden ser ut att sitta bra på bilden. Det är meningen att de skall gå ner "under kotan" också för att kotan skall få ordentligt stöd.

Ett tips för att få skydden att sitta bättre och inte halka ner är att spänna det näst nedersta kardborrebandet snett nedåt/bakåt(om du förstår vad jag menar...). Då blir passformen runt kotan bättre. :)
 
Dom känns mjuka men när dom kommer på så kan man slå utan att det gör ont.(provade dom själv och slog :rofl:)
Har inte slagit hästen!!
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 205
Senast: JennyLz
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
611
Senast: Acto
·
Utrustning Ja, jag ska köpa nya stövlar och vill ha inspiration kring vilka som ser bra ut och verkar sitta bra. Jag ser ibland stövlar på...
Svar
9
· Visningar
1 383
Senast: Mirtai
·
Utrustning Jag har under större delen av sommaren försökt hitta bra benskydd som ger bra stöd till både senorna och även kotorna. Det finns ju en...
Svar
0
· Visningar
387
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp