Självincheckning i förväg på hotell tack men nej tack

Bukefalos 30 år!

Jaha, det har jag aldrig varit med om.
Det är väl bra om man kommer mitt i natten kanske, om de inte vill ha nattpersonal i receptionen. Men annars skulle jag inte använda mig av den tjänsten.
Om jag inte hade bokat för nöje utan bara skulle dit för en övernattning på väg någonstans skulle jag lätt använda det. Hämta nyckeln och dumpa väskorna och sedan göra whatever liksom. :)

Best western har det så bra att de följer utvecklingen OCH har receptionist anställd. Just sayin. Enligt min vän, som äger ett av hotellen i kedjan, är det mycket vanligt utomlands med självincheck och det är en utländsk organisationen som äger det.

Best western har det så bra att de följer utvecklingen OCH har receptionist anställd. Just sayin. Enligt min vän, som äger ett av hotellen i kedjan, är det mycket vanligt utomlands med självincheck och det är en utländsk organisationen som äger det.
Jag missade det i startinlägget, att det är en utökning av servicen, inte en ändring. Jag skulle också säga nej tack till detta i 9 fall av 10, men tycker nog att det bara är positivt att tillhandahålla flera alternativ som passar fler. Även om jag inte efterfrågar det.

Du kan göra samma sak med en manuell incheckning :)
Majo, men det tar ju lite längre tid om man eventuellt ska stå i kö och vänta på receptionisten och få info etc etc. Jag kan helt se det attraktiva i att bara gå förbi ibland, men båda alternativen bör finnas.
Om det inte rör sig om incheckning när hotellet är obemannat nattetid, som du skrev tidigare. Då förstår jag helt att självincheckning är enda alternativet.

Det var så jag antog att det fungerade.

Det är ju numera hyfsat vanligt att det finns självincheckning som alternativ på hotell. Det är rätt skönt när det är lång kö och långsamma gäster före, men för det mesta använder jag det inte. På flyg är självincheckning en stor fördel, och för det mesta behöver man ju inte stå i incheckningskön för att lämna väskan heller, det finns ju nästan alltid baggage drop.

Jag hade gärna använt det om det inte varit något speciellt jag behövde. Nu finns det ju receptionist också så har man frågor går det att ställa dem ändå 😊

Jag pekade bara på hur det blir om man vägrar hänga med tiden.
Ditt svar om din bekanting var inte ett dugg relevant när TS svarade dig om varför hn inte valt ett annat hotell. Att vilja ha en viss mänsklig kontakt vid vissa saker är inte att vara bakåtsträvande. Det handlar inte om saker lindas in i bomull eller inte, det handlar om att tillföra något relevant vilket dina otrevligare inlägg aldrig gör.

Jag hade nog kunnat använda detta om jag nu tillhörde målgruppen för hotellbesök:D Men då vill jag gärna veta det vid bokning.

Eftersom jag har bott på den kedjan många gånger tidigare och det aldrig varit självincheckning tidigare visste jag inte om det. Stod heller inget om det när jag bokade. Men i framtiden kommer jag naturligtvis att välja annat hotell.

Men så länge de har vanlig incheckning ser jag verkligen inte problemet?

Många bor tex på hotell i tjänsten. Tidigare bodde jag på hotell en till tre gånger per vecka, stå i kö för ett hej och välkommen bidrog inte til något positivt alls för min vistelse. Jag ville bara få min nyckel och komma till mitt rum. Jag ser det bara som en extra och bra service.

Älskar självincheckning, går så snabbt. Verkar alltid som om jag hamnar bakom turister som ska fråga hundra frågor om varenda restaurang i området annars :D dessutom är det ju frivilligt så förstår inte att irritera sig på det. Gör det inte då.

Det var skönt som receptionist också, egentligen är det rätt så långtråkigt att bara checka in folk. Om alla som vill att det ska gå fort och ändå inte vill prata kör självincheckning, då kunde jag snacka vidare med de där turisterna om restauranger utan en lång kö irriterade kunder bakom. Speciellt på konferenshotell där de flesta bara vill till sina rum ASAP.

Älskar självincheckning, går så snabbt. Verkar alltid som om jag hamnar bakom turister som ska fråga hundra frågor om varenda restaurang i området annars :D dessutom är det ju frivilligt så förstår inte att irritera sig på det. Gör det inte då.

Det var skönt som receptionist också, egentligen är det rätt så långtråkigt att bara checka in folk. Om alla som vill att det ska gå fort och ändå inte vill prata kör självincheckning, då kunde jag snacka vidare med de där turisterna om restauranger utan en lång kö irriterade kunder bakom. Speciellt på konferenshotell där de flesta bara vill till sina rum ASAP.

Ja, att resa i tjänsten på sommaren och hamna bakom en grupp turister med tusen frågor får en att vilja börja gråta 😅
Bara ge mig min nyckel så jag får vara ifred 😭

Jag har nog aldrig råkat ut för ett hotell som endast erbjuder självincheckning, på samma sätt som att jag inte blivit tvingade att scanna mat själv (annat än vissa butiker som inte har någon personal på plats i normalfallet (endast för att packa upp varor mn), eller checka in på flyget själv.
Utan, som andra har lyft redan, det har varit ett alternativ. Och ibland kan det vara skönt att slippa stå i kö...

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka