Det står i första inlägget att man kan få en QR-kod och hämta nyckeln själv.Jag har lite svårt att se poängen med den digitala incheckningen, man går ändå till receptionen och får sin nyckel. Processen är densamma oavsett liksom?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det står i första inlägget att man kan få en QR-kod och hämta nyckeln själv.Jag har lite svårt att se poängen med den digitala incheckningen, man går ändå till receptionen och får sin nyckel. Processen är densamma oavsett liksom?
Jaha, det har jag aldrig varit med om.Det står i första inlägget att man kan få en QR-kod och hämta nyckeln själv.
Om jag inte hade bokat för nöje utan bara skulle dit för en övernattning på väg någonstans skulle jag lätt använda det. Hämta nyckeln och dumpa väskorna och sedan göra whatever liksom.Jaha, det har jag aldrig varit med om.
Det är väl bra om man kommer mitt i natten kanske, om de inte vill ha nattpersonal i receptionen. Men annars skulle jag inte använda mig av den tjänsten.
Du kan göra samma sak med en manuell incheckningOm jag inte hade bokat för nöje utan bara skulle dit för en övernattning på väg någonstans skulle jag lätt använda det. Hämta nyckeln och dumpa väskorna och sedan göra whatever liksom.![]()
Jag missade det i startinlägget, att det är en utökning av servicen, inte en ändring. Jag skulle också säga nej tack till detta i 9 fall av 10, men tycker nog att det bara är positivt att tillhandahålla flera alternativ som passar fler. Även om jag inte efterfrågar det.Best western har det så bra att de följer utvecklingen OCH har receptionist anställd. Just sayin. Enligt min vän, som äger ett av hotellen i kedjan, är det mycket vanligt utomlands med självincheck och det är en utländsk organisationen som äger det.
Majo, men det tar ju lite längre tid om man eventuellt ska stå i kö och vänta på receptionisten och få info etc etc. Jag kan helt se det attraktiva i att bara gå förbi ibland, men båda alternativen bör finnas.Du kan göra samma sak med en manuell incheckning![]()
Ja vad tycker du jag ska kalla dom som spyr galla över allt och alla i sin närhet då, "sprudlande glad och jättelycklig" kanske?Jag tycker du ofta uttrycker dig otrevligt. Kallar folk bitter och tjurig till exempel.
Det var så jag antog att det fungerade.Best western har det så bra att de följer utvecklingen OCH har receptionist anställd. Just sayin. Enligt min vän, som äger ett av hotellen i kedjan, är det mycket vanligt utomlands med självincheck och det är en utländsk organisationen som äger det.
Jag pekade bara på hur det blir om man vägrar hänga med tiden.Hur har då din anekdot om bekanten som inte kan smsa relevans? Eller hur skulle @Islandshästryttare bli frånåkt eller bitter om du nu inte anspelar på att hon inte klarar av att checka in digitalt?
Ditt svar om din bekanting var inte ett dugg relevant när TS svarade dig om varför hn inte valt ett annat hotell. Att vilja ha en viss mänsklig kontakt vid vissa saker är inte att vara bakåtsträvande. Det handlar inte om saker lindas in i bomull eller inte, det handlar om att tillföra något relevant vilket dina otrevligare inlägg aldrig gör.Jag pekade bara på hur det blir om man vägrar hänga med tiden.
Hamburger restaurang typ max burger King chop chop en sak. Men en dyrare restaurang vill jag ha service.Jag föredrar det. Oftast går det snabbare än stå i kö på någon reception.
Samma på hamburgerrestaurang att jag väljer alltid beställa via skärmen. Går aldrig till kassan.
Jag borde veta bättre men ingenstans har @Islandshästryttare vägrat hänga med tiden men du envisas med att dra ovidkommande anekdoter där du kallar folk bittra och frånåkta vilket jag håller med @parellikusken är rätt otrevligt.Jag pekade bara på hur det blir om man vägrar hänga med tiden.
Eftersom jag har bott på den kedjan många gånger tidigare och det aldrig varit självincheckning tidigare visste jag inte om det. Stod heller inget om det när jag bokade. Men i framtiden kommer jag naturligtvis att välja annat hotell.
Älskar självincheckning, går så snabbt. Verkar alltid som om jag hamnar bakom turister som ska fråga hundra frågor om varenda restaurang i området annarsdessutom är det ju frivilligt så förstår inte att irritera sig på det. Gör det inte då.
Det var skönt som receptionist också, egentligen är det rätt så långtråkigt att bara checka in folk. Om alla som vill att det ska gå fort och ändå inte vill prata kör självincheckning, då kunde jag snacka vidare med de där turisterna om restauranger utan en lång kö irriterade kunder bakom. Speciellt på konferenshotell där de flesta bara vill till sina rum ASAP.