Jag bor på ett billigare BW-hotell 1-2 nätter per vecka. Där har de både onlineincheckning, självincheckning (på en skärm) och personal på plats så man får välja själv. Jag tycker det är smidigt, det är sällan kö dit och om jag checkar ut själv får jag dessutom stort kvitto per automatik. Jag har aldrig checkat in online i förtid eftersom jag ofta inte vet förrän på eftermiddagen samma dag om jag behöver bo kvar eller inte.Har bokat hotell Best western mellan fredag och lördag. Igår fick jag ett mail om att incheckningen var öppen och att jag kunde checka in. Jag kunde också få en QR-kod för att få min nyckel i en självbetjäningsstation i lobbyn.
Känner bara tack men nej tack. På hotell där jag betalar 2600 kronor per natt för två personer är jag inte det minsta intresserad av att göra jobbet själv. Det är ungefär som en dyrare restaurang där det är appbeställning det ör totalt ointressant för mig. Det är enbart för att verksamheterna vill spara pengar och det gör mig less.
Hade jag velat ha någon form av billigt boende med mindre service hade jag valt airbnb eller liknande och fått ett helt annat pris.
Att de sen e-mailspammar en med info om onlineincheckning inför varje vistelse är lite tjatigt.
Jag är övertygad om att du inte är tvungen att checka in online utan kan göra det som vanligt på plats.