Bukefalos 28 år!

Sjuk guldhamster! Hjälp!

Youweremyangel

Trådstartare
Har en guldhamster hona som snart är 2,5 år. Igår när jag va och kollade till dom innan jag skulle sova så var hon hur pigg som helst, sprang runt och busade och åt som hon brukar. Men idag när jag skulle städa burarna så märkte jag att hon inte var riktigt bra. Hon har magrat lite den senaste månaden vilket mina hamstrar alltid gjort när dom börjat bli gamla. Men Tindra som hon heter är jätte smal, hon verkar inte kunna äta riktigt som hon ska. Har kollat hennes tänder (gör det en gång i veckan) och dom ser bra ut. hon kan inte heller röra på svansen den är helt stel, och hennes avföring fastnar bara tills det har blivit helt igen täppt där bak. Finns det något jag kan göra för att hon ska bli bra? och vad kan det bero på? kan det vara åldern?

Snälla hjälp, jag vill bara att min lilla flicka ska bli bättre!
 
Sv: Sjuk guldhamster! Hjälp!

Jag skulle helt klart tagit hamstern till veterinär, för det är inte normalt i alla fall.
Där kan veterinären avgöra om det går att behandla (samt är värt det om man tänker på livskvalité) eller om den bör somna in på en gång.
2½ är ändå ganska gammalt.
 
Sv: Sjuk guldhamster! Hjälp!

Jag skulle helt klart tagit hamstern till veterinär, för det är inte normalt i alla fall.
Där kan veterinären avgöra om det går att behandla (samt är värt det om man tänker på livskvalité) eller om den bör somna in på en gång.
2½ är ändå ganska gammalt.

Ja det är ju faktiskt de, dom lever ju vanligt vis ca 2 år. Jag kommer ta henne till vet. Tack för ditt svar!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 329
Senast: geting
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 336
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 113
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp