Sjukanmälan

BernT

Trådstartare
Hur räknar man sjukdagar i följande fall;

15e-21a sjuk
Friskanmäld däremellan
Sjuk igen 26e-30e
Friskanmäld och jobbar efter det.

Jag tänker att det räknas som två sjukperioder med två karensdagar? Eftersom det varit 5 friska dagar där? Eller räknas det som en dvs läkarintyg efter 22a? Trots frisk emellan? No clue :D

Om det varit fem friska dagar är det två sjukperioder.

Edit: fast du har bara fyra friska dagar? I så fall är det en period med sjukintyg från åttonde dagen.

Om det varit fem friska dagar är det två sjukperioder.

Edit: fast du har bara fyra friska dagar? I så fall är det en period med sjukintyg från åttonde dagen.
Kanske det är? Jag tänkte 21-26 = fem dagar mellan men det kanske inte är mer än 4.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har nog alltid varit väldigt intresserad av polisyrket, och nu när jag även har haft mycket insyn och träffat mycket poliser i mitt... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 972
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 780
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva... 2
Svar
21
· Visningar
3 140
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Jag jobbar som tjänsteman inom privat sektor och har ett stort mått av flexibilitet i mitt jobb, jag kan åka hem på lunchen om förskolan... 2
Svar
30
· Visningar
4 951
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Att lämna i smyg
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur