ska bygga ligghall. tips och bilder önskas

Sv: ska bygga ligghall. tips och bilder önskas

Jag köpte en 90 liters och en 65 liters och lade vanlig isolering i botten och emellan. Fungerade kalasbra under den svinkalla vintern vi hade senast.
 
Sv: ska bygga ligghall. tips och bilder önskas

Locktekniken går ut på att man smäller upp (i mitt fall 5 tums brädor) och sen lämnar mellanrum där man sätter smalare brädor (3 tums för mig) som ett lock. Sånt ser man på gamla längor överallt.

Tror att mina är 1,5-2 cm tjocka. Valde den dimensionen för att de inte ska ge sig direkt vid en hästspark utan svikta lite. Kan iofs mäta, men det är vanliga mått... De är inte så tjocka som 1 tum iaf har jag för mig.

22 mm tjocka brukar vanliga klädselbrädor vara!
 

Liknande trådar

Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 199
Senast: Angel
·
Anläggning Nästa år är planen att bygga en ligghall. Jag vill ha en säker och hållbar. Numer finns det i plastmaterial som ser ut som vanliga...
Svar
6
· Visningar
5 908
Anläggning Hej, Vi ska flytta till en gård i november, verkligen min drömgård som vi får hyra på obegränsad tid av min sambos chef till ett bra...
Svar
10
· Visningar
2 031
Senast: rebus
·
Trädgård & Växter Jag undrar om någon har något bra trädtips? :idea: Jag bor i zon 3, tror jag (Enköping) med endast åkrar om grannar = blåsigt. Min...
Svar
8
· Visningar
3 747
Senast: Cillaramsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp