Bukefalos 28 år!

Ska jag flytta hästen?

P

PansParis

Till hösten ska mitt stall (som jag o hästen trivs super bra i) höja stallhyran med 500.- varje månad (1600:-/mån året om) eftersom det byggs ett ridhus. Till saken hör till att jag jag är student och kommer inte har råd med denna höjning. Men detta är som sagt inte förrän ett halvår.

Men nu har jag hittat ett jättefint stall som ligger närmare hem och har en kallhyra på 600 kr/månad. Det är ett stall med cirka 6 hästar och ligger i närheten av mitt gamla stall. Nu finns det en boxplats ledig där och jag har möjlighet att flytta dit nu, men jag måste meddela om jag vill ha den nu. Jag blir så himla osäker om jag ska flytta eller inte.

Nackdelen med om jag står klar i mitt gamla stall så måste jag flytta till våren, men då är det inte säkert att jag hittar en bättre boxplats i det nya stallet. Men jag trivs så himla bra i detta stall. Fördelen med det andra stallet är att det är billigare och närmare hem.

Någon som har varit i samma funderingar eller några som har något råd om hur ni hade gjort!

Hoppas ni förstår vad jag menar. Tacksam för svar!!:bow: :confused:
 
Sv: Ska jag flytta hästen?

Jag skulle valt att flytta till det stallet nu. Du kanske inte får den chansen sen till våren och kanske tvingas vara i ett mindre bra stall?
 
Sv: Ska jag flytta hästen?

Jag ska byta jobb för att ha råd att stå kvar i mitt stall jag står i nu, jag värderar mina stallkompisar, stämingen och de fina ridvägarna i mitt stall högre än en billigare stallhyra. Du har ingen möjlighet att jobba extra när du studerar, eller jobba mer om du redan har ett extrajobb? Trivs du jättebra kan de ju va värt det!
 
Sv: Ska jag flytta hästen?

Till hösten ska mitt stall (som jag o hästen trivs super bra i) höja stallhyran med 500.- varje månad (1600:-/mån året om) eftersom det byggs ett ridhus. Till saken hör till att jag jag är student och kommer inte har råd med denna höjning. Men detta är som sagt inte förrän ett halvår.