Ska man dra öronen åt sig?

Sv: Ska man dra öronen åt sig?

Ja, det är svårt det där. :) Fast ett kärt bekymmer, kul att skaffa ny häst ju.

Jag har skrivit innan i nån tråd (eller var det denna? *senil*) att jag och min dotter delar på vår häst som är en islandshäst.
Och i början var det mest åka häst som gällde och då gjorde det inget att dottern var i minsta laget. (Frigg är ca 1.35 och när vi köpte henne var nog dottern kanske 1.16 lång)
Sen kom en period när dottern ville rida lite mer på riktigt, hon rider ju på ridskola bredvid detta, men hon var lite liten. Så Frigg gjorde lite som hon ville, men hon är ju väldigt snäll i grunden så det var aldrig nån fara. Men hon skulle inte gå fortare än skritt oavsett vad dottern försökte. Då fick jag säga till hästen lite och så gick hon några meter i tölt.

Men plötsligt nu i våras (och dottern har växt till 1.28 också) så sa det liksom 'Klick' på nåt vis. Och plötsligt så gör hästen som dottern vill. Vill hon trava så travar de, vill hon tölta töltar de, vill hon galoppera galopperar de. :) De har nyligen tävlat för första gången och nu har de hur kul som helst ihop. Så det kan ju ta ett tag innan det klickar, men när det väl händer är det helt underbart. :D

Vi har precis tagit en ponny på foder som vi nu haft i två månader. Mina pojkar är 128 och 99cm långa och ponnyn 115,5cm. min äldste är ngt osäker ibland,inte i hantering utan i ridningen men det går allt bättre och bättre. För våran del så är "våran" ponny perfekt storlek och skulle inte kunna tänka mej större.

Vi har precis tagit en ponny på foder som vi nu haft i två månader. Mina pojkar är 128 och 99cm långa och ponnyn 115,5cm. min äldste är ngt osäker ibland,inte i hantering utan i ridningen men det går allt bättre och bättre. För våran del så är "våran" ponny perfekt storlek och skulle inte kunna tänka mej större.

Men kommer de inte växa ur den väldigt fort? Eller hur tänker du runt det? MIn äldsta 136 centimetaren är väldigt försiktig av sig också. Så det kanske inte är så fel med någon som bara är runt 120-130 cm då i alla fall. Shit vad svårt det är. :crazy:

Nu har jag då hittat en perfekt lite ponny. Supersnäll i alla lägen men kan bli nafsig om den får mycket godis ur händerna.

Jaha vad händer då? JO då står han så pass långt borta så jag vet inte hur jag ska få hem honom. :cry:
Barnen har sett bilder och filmer på honom och vill jättegärna också men jag vet inte hur jag ska få hem honom. :crazy:
Som vanligt min vanliga otur. Hade jag kört transport själv hade jag åkt och bara hämtat honom liksom men nu kör jag inte själv och gubben lär inte hinna innan han åker på semester på tisdag.
Känns som allt är emot mig. Ägaren kör heller inte själv annars hade hon kört hit honom åt mig mot ersättning. Ja ja är väl inte meningen då

Nu har jag då hittat en perfekt lite ponny. Supersnäll i alla lägen men kan bli nafsig om den får mycket godis ur händerna.

Jaha vad händer då? JO då står han så pass långt borta så jag vet inte hur jag ska få hem honom. :cry:

Anlita en hästtransportör, så kan du säkert få hem ponnyn ganska snabbt.

Aha då är jag med.men se till så att ni skriver ordentligt kontrakt så att det inte blir dumt för dej.Lycka till och sätt ut bilder sen:)

Aha då är jag med.men se till så att ni skriver ordentligt kontrakt så att det inte blir dumt för dej.Lycka till och sätt ut bilder sen:)

Ordentligt kontrakt är skrivet. Eller ja jag har fått det mailat och skrivit ut och under det och ska nu skicka tillbaks det till ägaren.

Lovar att jag ska slänga ut bilder på det lilla pyret när han kommer.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 859
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 311
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 7 8 9
Svar
175
· Visningar
22 268
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 968
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka