Skabbräv på tomten

Sv: Skabbräv på tomten

Jag har svårt att se att en fälla bestående av hundgård/hönshus där man lägger ett lockbete och sedan personligen ser till att stänga dörren skulle kunna vara förbjuden. Jag förutsätter att räven avlivas på ett OK sätt relativt omedelbart och inte lämnas att svälta ihjäl.

Ska man hårddra det så ska alla fällor som används vara typgodkända och byggda enligt Naturvårdsverkets ritningar. Sen om man nu vill hårddra det eller ej är väl upp till en själv... http://www.lansstyrelsen.se/vasterb...vilt/Ovrig jakt/Fallfangst/Pages/default.aspx
 
Sv: Skabbräv på tomten

Man kan ju också behandla rävar med skabb, givetvis beror det på hur illa det är men det går faktiskt, förvånad att ingen nämnt det här:( är inte helt lätt förstås men om man går in för det så är det inte omöjligt.
 
Sv: Skabbräv på tomten

Med tanke pa att det bara ar sarskilda personer (om jag minns ratt) som far gora det, uppe pa den tillagda stressen for den vilda raven att handhas utav manniskor under behandlingstiden sa ar det nog det humanaste att avliva stackaren...
 
Sv: Skabbräv på tomten

Jag behandlar BC med stronghold utan problem. Ingen fara enligt min veterinär.
 
Sv: Skabbräv på tomten

Ja, jag sa att min veterinär avrådde, inte att det inte gick. Det bästa är väl att låta en veterinär avgöra det kanske. p_l säger ju här ovan att överkänslighetsgenen inte hittats hos renrasig BC - och jag sa att min inte var det och att collie-typ ska man kanske vara extra försiktigt med.
 

Liknande trådar

B
Övr. Hund kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in...
2
Svar
25
· Visningar
11 427
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Människor tycks vid den här tiden på året flyta runt i någon annan värld än den dom i själva verket lever i tack vare sommarens...
Svar
2
· Visningar
978
Senast: Disen
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 931
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp