Bukefalos 28 år!

Skällig ridlärare

Sv: Skällig ridlärare

Det kallas konstruktiv kritik
ska ej förväxlas med utskällning och förolämpning:)
 
Sv: Skällig ridlärare

Om du vill ge den nya ridläraren (och ridskolan) en chans så provrid ett par gånger och känn efter vad du tycker.

Själv har jag dock enbart dåliga erfarenheter av skälliga ridlärare. Jag har haft två sådana och båda knäckte mig totalt och gav mig dåligt självförtroende. Jag har alltid haft svårt att "få ihop det" när det gäller ridningen, t.ex. att samordna hjälperna, och en skällig ridlärare gör inte precis att jag lär mig fortare, snarare tvärtom. Det jag efterfrågar är en lärare med tålamod som på ett pedagogiskt sätt kan förklara hur jag ska göra och som med ett stort mått av konstruktiv kritik kan hjälpa mig när jag gör fel.

Men, alla är vi olika. För vissa funkar skäll utmärkt, för andra får det motsatt effekt. Prova och se!
 
Sv: Skällig ridlärare

Jag hade aldrig ridit för en sån ridlärare/tränare. Det ska vara KUL att träna!

Visst, min (fd) tränare kunde skälla på mig också ibland men det var i situationer då hon kände att jag behövde lite "pepp" så jag skulle skärpa till mig lite. Annars var hon hur gullig och trevlig som helst och det kändes som att det kom nya "aha-moments" varje träning :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 177
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 723
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 540
Senast: Ramona
·
Ridning Jag är 25 år gammal och har haft ett stort hästintresse hela livet.Började rida på ridskola i 6-årsåldern och red en gång i veckan tills...
Svar
13
· Visningar
2 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp