Skaffa Beagel, ej till jakt?

Sv: Skaffa Beagel, ej till jakt?

Jag är som många andra lite kluven till att ha en jakthund som sällskapshund, speciellt en Beagle då man nästan ser i deras ögon hur smarta och kloka de är :love: Jag skulle gärna ha en om jag kunde!

Min morbror som jagar har haft ett par Beaglar och den han hade innan den han har nu var en helt otroligt bra jakthund, men han var inte en så kul sällskapshund. En gång åt han upp halva skinnsoffan...Sen var det stört omöjligt att ha honom lös, han stack jämt och var borta i timmar.

Men den Beaglen han har nu är sååå underbar! Han jagar med, men är också en otroligt bra sällskapshund! När han inte stjäl mat :grin: Det går super att ha honom lös och han är alltid lugnet själv.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 165
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när...
2
Svar
23
· Visningar
3 160
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Jag dyker in här med några funderingar angående val av ras. Jag och min man funderar nu på att skaffa hund. Jag är uppvuxen med...
2
Svar
30
· Visningar
2 615
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundavel & Ras Hej! Ni har säkert sett hundratals av dom här trådarna, ni har säkert också sett hundra av dom här trådarna som börjar med "Ni har...
Svar
17
· Visningar
1 826
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp