skaffa fodervärd eller medryttare?

M

Mina

Hinner inte med min häst som jag vill längre. Funderar på att låna ut honm på foder, dels för att slippa all kostnad, dels för att det förmodligen rör sig om långtid (>1 år). Hur har ni det och vad anser ni bäst? vad betalar ni och vad betalar den andra parten? Jag vill helst att han står kvar i samma stall och vill gärna rida, åtmistone i början, 1-2 dgr/vecka själv...
 
Om du vill att han ska stå kvar i samma stall och ha möjlighet att rida så är det ju inte fodervärd du söker. Jag tvivlar på att så många vill vara fodervärd och sen ha en ägare som vill vara med överallt och även fortsätta rida, men det finns säkert!

Med medryttare blir det ju så att du har huvudansvaret och någon annan rider ett par dagar i veckan, vilket inte heller verka vara det du vill.

Om jag vore du skulle jag satsa på att låna ut hästen på foder och sen kanske fråga i stallet om någon vill ha hjälp med ridning någon dag i veckan om du skulle få abstinens!

Lånar jag ut häst på foder betalar jag försäkring och kostnader för vaccinationer, resten är upp till fodervärden.
Skulle jag ha medryttare betalar de ingenting utan de hjälper istället till med mockning o sånt. Men skulle jag ha medryttare så är det för att jag behöver hjälp och jag tycker inte någon ska behöva betala för att få hjälpa mig. Dessutom är ingen av mina hästar någon direkt läromästare.
 
Kanske en delfodervärd vore något?

Fodervärd blir man oftast för att få ha hästen helt själv utan att ägaren blandar sig i ridningen, därför kan det bli svårt att hitta någon som ställer upp på dina ridkrav.
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 365
Senast: animalasia
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 506
Senast: Mineur
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 944
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp