Skavkänslig

Frågan är helt enkelt om det är vanligt att de får skav trots passande utrustning, eller om det är uteslutet att sadeln ligger perfekt iom att den faktiskt skaver.

De som är superkänsliga kan få skav även av passande utrustning, jag har en sådan. På våren kan den få skav av at jag rider barbacka med en polypad utan gjord eller liknande :cool: Min lösning är att rida barbacka med de glattaste vindtygsbyxor jag han hitta när det är som värst och att i övrigt variera mellan olika sadelgjordar och paddar.
 

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 866
Senast: pews1972
·
Utrustning Jag är mitt uppe i en grym separationsångest. Jag har en dressyrsadel som jag verkligen trivs med, men som nu inte passar hästen längre...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: Aureola
·
Hästvård Jag förstår inte hur det kan vara möjligt... Min häst får skav av precis allt! Det började bak på ryggen precis där som bossorna ligger...
Svar
11
· Visningar
2 039
Senast: Krizz
·
L
Utrustning Hej! Nu behöver jag era erfarenheter angående sadelgjordsskav :) Det började med den förra sadeln när den slutade att passa (den blev...
2
Svar
23
· Visningar
2 531
Senast: LuckyLuke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp