Skicka huvtröjor på bästa sätt?

lizan

Trådstartare
Moderator
Kära bukare som alltid har bra svar och tips: Hur skickar man bäst huvtröjor till personer runt om i Sverige?

Är med i en förening och vi har precis fått hem huvtröjjor med föreningens logga på. Medlemmar har beställt tröjor och nu behöver de skickas till de som beställt.

T ex ellos mfl skickar ju i plastpåsar, går det att göra en billighetsvariant på det tro? Eller finns det något awesome sätt att göra det hela på som inte innebär att köpa stora dyra kartonger eller liknande?
 
Schenker Privpak är en billig spårbar service. Jämför den med posten brev så är det inte mycket dyrare. Då kan man hålla koll på paketet som kan skickas i provpåse hela tiden, dessutom får man ersättning om det försvinner.
 
Det är en tröja per paket som ska skickas. Postpåse alltså! Gött! :)
 
När jag köpt på tradera så har många haft en vanlig plastpåse som de tejpat hårt så att det blir som en rugbyboll ungefär, sen en klisterlapp med adress. Kolla vilka mått det minsta paketet får ha för att skickas och se sen till så att dina bollar passar in i de måtten.
 
Kära bukare som alltid har bra svar och tips: Hur skickar man bäst huvtröjor till personer runt om i Sverige?

Är med i en förening och vi har precis fått hem huvtröjjor med föreningens logga på. Medlemmar har beställt tröjor och nu behöver de skickas till de som beställt.

T ex ellos mfl skickar ju i plastpåsar, går det att göra en billighetsvariant på det tro? Eller finns det något awesome sätt att göra det hela på som inte innebär att köpa stora dyra kartonger eller liknande?
Jag skulle bara lägga i en vanlig påse och tejpa massor och på med frimärken.
 
När vi skickar plagg mellan butikerna på jobb så viker vi bara in det i silkes papper och tar 2 plast påsar om.
Så länge det går in i brevlådan så skickar vi så. Gäller dock att man inte gör paketet mycket större än ett a4 papper och inte för tjockt.
 

Liknande trådar

Relationer Det brottas jag med nu. Och ja, ännu en lång och trist tråd från mig. Jag skäms lite lagom som sig bör. Men Buke är så fantastiskt för...
2
Svar
38
· Visningar
3 963
Senast: Lurv
·
Foder & Strö Hej Buke, luddig rubrik, jag vet. (Till att börja med vill jag säga att stallbyte är i planeringsstadiet men det är precis som i...
Svar
14
· Visningar
2 929
Senast: MonteRose
·
Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
15 605
Senast: SusieQ
·
N
Distans För en tid sedan ställde jag och mitt arabsto upp i en distansritt, T50. Har några funderingar sedan dess då vi blev uteslutna pga att...
Svar
11
· Visningar
2 299
Senast: Nero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp