Falk, Haag, Kalla, Stina i stafetten hoppas jag då. Frågan är vilken ordning? Hade varit spännande att få se Ebba istället för Ida idag.

Fasiken, missade allting pga körlektion. Såg att Kalla blev tvåa??? Oj vad roligt! Är det något mer just nu?

Tror Kalla kommer få gå andrasträckan i stafetten. Tyvärr. För hon kan jaga ikapp om det behövs på tredje. Weng vill väl gå tredje, får Jacobsen andra då? Hoppas på Falk - Haag - Kalla - Stina. Om Ebba hade fått visa mer vad hon står, och gjort det bra, tror jag mer på Haag - Kalla - Ebba - Stina egentligen. 5 km fritt är ju Ebbas distans.

Ingen mer med stafettåsikter? :angel:

Tror Kalla kommer få gå andrasträckan i stafetten. Tyvärr. För hon kan jaga ikapp om det behövs på tredje. Weng vill väl gå tredje, får Jacobsen andra då? Hoppas på Falk - Haag - Kalla - Stina. Om Ebba hade fått visa mer vad hon står, och gjort det bra, tror jag mer på Haag - Kalla - Ebba - Stina egentligen. 5 km fritt är ju Ebbas distans.

Ingen mer med stafettåsikter? :angel:

Vilka är fritt och vilka är klassiskt?

Hur som känns det ju som att det är silver/brons de andra lagen slåss om.
Ska mycket till att Norskorna losar guldet tyvärr

Hur som känns det ju som att det är silver/brons de andra lagen slåss om.
Ska mycket till att Norskorna losar guldet tyvärr

Ja, det krävs att de bommar vallan eller att Björgen blir sjuk typ. Därför tycker jag Sverige ska satsa på säker medalj snarare än att chansa för att gå för guld men kanske missa medalj (därav vill jag ha Kalla på tredje och inte andra).

Ja, det krävs att de bommar vallan eller att Björgen blir sjuk typ. Därför tycker jag Sverige ska satsa på säker medalj snarare än att chansa för att gå för guld men kanske missa medalj (därav vill jag ha Kalla på tredje och inte andra).
Ja Kalla känns ju stark oavsett stil, menar som hon kom igen i Skiatlon-loppet efter att halkat efter i bytet

Jag vet inte om jag har så mycket åsikter... :p Tycker iaf att det finns andra som ska få chansen före Ida med tanke på hennes allt sämre resultat detta mästerskap, även om hon började bra. Falk, Haag, Kalla och Nilsson kan säkert bli bra. Falk har åkt hyfsat, Haag visade styrkebesked idag, Kalla verkar vara i superform och jag tror Nilsson kan ta ut allt hon har med laget i ryggen och medaljvittring.

Vi kan alltid onda och hoppas på ett fall eller två :angel: Skämt åsido, jag håller med, norskorna är norskorna, onödigt om Sverige spränger sig i försöket att hänga på. Sikta på silver imo.

Ja Kalla känns ju stark oavsett stil, menar som hon kom igen i Skiatlon-loppet efter att halkat efter i bytet

Mm nuförtiden är hon ju det. Men tror fortfarande hon är lite vassare i jaktläge i fristil (och hade det varit fristil idag tror jag hon hade varit närmare Björgen).

Jag vet inte om jag har så mycket åsikter... :p Tycker iaf att det finns andra som ska få chansen före Ida med tanke på hennes allt sämre resultat detta mästerskap, även om hon började bra. Falk, Haag, Kalla och Nilsson kan säkert bli bra. Falk har åkt hyfsat, Haag visade styrkebesked idag, Kalla verkar vara i superform och jag tror Nilsson kan ta ut allt hon har med laget i ryggen och medaljvittring.

Lite oroande att Stina missade bronset i sprintstafetten. Diggins i klassiskt tar ju Stina normalt hur lätt som helst.

Diggins lär väl gå sistasträckan, och USA bör ju vara avskakade då men jag vill nog inte se Stina behöva spurta mot Diggins i fritt just nu, särskilt inte på denna bana :nailbiting:

Vad betyder HS 130? Alltså som står efter backhoppning. (Nej, jag har aldrig kollat på backhoppning :p.)

Blir tydligen Haag-Kalla-Andersson-Nilsson.
Hoppas vi inte tappar så mycket på 3dje sträckan och att Kalla kanske kan ge lite försprång på 2:a. Hade gärna haft Kalla på 3dje för att jaga ikapp eventuella luckor.

Liknande trådar

Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
949
Senast: Rosett
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker ju att jag har skalat ner mitt liv rejält, släppt en massa saker på min to-do-lista, för att bara göra sådant jag verkligen... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 753
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Detta är mitt första inlägg så jag ber om ursäkt om jag lagt tråden fel eller om det redan finns tusen sånna här trådar, hittade...
Svar
10
· Visningar
1 539
Katthälsa Jag har ett stort dilemma! Jag har två underbara norska skogkatter, som jag älskar (såklart). Den ena bajsar på golvet ca 2-3... 2
Svar
31
· Visningar
4 427
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025