12,30 börjar vinterstudion. loppet börjar 12,45
Men redan nu kan man se backhoppning Nordisk kombination (i alla fall på svtplay)

Jag sitter här och kollar, vågar inte tro något men hoppas såklart på svensk medalj! Kanske kan Johan Olsson slå till igen :D

Blir tydligen Haag-Kalla-Andersson-Nilsson.
Hoppas vi inte tappar så mycket på 3dje sträckan och att Kalla kanske kan ge lite försprång på 2:a. Hade gärna haft Kalla på 3dje för att jaga ikapp eventuella luckor.
Kalla på tredje hade känts som säkrare för medalj. Antagligen har väl landslagsledningen bra koll på var Ebba står och det känns som att de chansar i ett naivt hopp om guld. Risken är ju att medaljen missas helt, om Ebba skulle tappa och Stina inte har nån superform. Spännande lag men jag hade velat att de tog ut det säkraste för medalj snarare än chansa just nu.

En finne går på knock i 15 km klassiskt i Lathis efter att ha trillat i loppet innan. Nåja. Om det inte vore för att Iversen så uppenbart klantade sig i sprinten hade jag varit misstänksam som tusan.

Jag känner mig ganska övertygad om att finländarna har vänt ut och in på sig själva för att se till att det där inte händer igen, framför allt inte på ett hemma-VM :p

Liknande trådar

Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
949
Senast: Rosett
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker ju att jag har skalat ner mitt liv rejält, släppt en massa saker på min to-do-lista, för att bara göra sådant jag verkligen... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 753
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Detta är mitt första inlägg så jag ber om ursäkt om jag lagt tråden fel eller om det redan finns tusen sånna här trådar, hittade...
Svar
10
· Visningar
1 539
Katthälsa Jag har ett stort dilemma! Jag har två underbara norska skogkatter, som jag älskar (såklart). Den ena bajsar på golvet ca 2-3... 2
Svar
31
· Visningar
4 427
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka