Skimmelknölar

Bukefalos 30 år!

Väntar ännu på svar. Det är typ som en storstor finne, river jag lite på det blöder det. Själva mitten ser ut som ni vet att om man bara klämmer hårt så ”poppar det” ur. Sen om det gör det…. Troligen inte.
Ska inte röra det mer, men hade nog för mycket tid igår i stallet..
han kliar sig mycket i svansen men vet inte om det är det som kliar eller om det är knott. Ska tvätta svansroten idag med klådstillande iallafall.
Har känt igenom honom jag hittar inte fler knölar.
Knölarna på min skimmel var helt svarta inuti.

Min skimmel hade svarta knölar, men blev det sår på dem (vilket det ju då blev ganska mycket mot slutet, som inte ville läka) kunde det ibland vara svart men också blöda.
Ja absolut, det var det som gjorde att min blev utdömd när de som satt i munnen blev sår som aldrig läkte.

Det är verkligen inte roligt! Jag sa att jag aldrig mer skulle ha en skimmel, nu har jag återigen en som jag dessutom avlar på 🙈
Jag hade också sagt det redan innan jag skaffade min dåvarande skimmel, då jag haft en innan som började få sår och problem när hon var 18 - men hade också andra problem, och avlivades då pga att hon hade problem med bland annat ryggen och fick svårt att resa sig.

Men skimmeln jag hade än var bara 13 när hon avlivades. Så, jag säger igen nu - ingen skimmel. Men jag bröt det ju förra gången :bag:

Liknande trådar

• Hur länge hade ni haft hovomslag?
  • Fång
  • Självskötsel hovsprickor
  • Fundering om fång

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat