Skitkonstig annons

S

sthlm23

Hej finns det nån som kan hjälpa mig att rädda mitt föl som ligger Djursjukhuset. Alla bidrag mottages med största tacksamhet, tack på förhand. (Obs) mailadressen är lånad

Hittade den här på annonssidorna, borde inte försäkringen täcka? Tycker det luktar lurendrejeri. Har mailat och frågat vad det är frågan om egentligen.
 
Om det är den jag tror att det är så hade hon annonser ute förut om hennes hund som var "sjuk" och låg på djursjukhus och hon tiggde pengar till hunden (som för övrigt inte existreade). Gå inte på hennes lureri!!!
 
Kanske, ska bli spännande att se om jag får svar. Om det inte är lurendrejeri är det såklart jättetråkigt, och jag kanske tom hjälper till, men jag tycker ändå att det verkar märkligt att annonsera om en sån sak, särskilt från lånad mail.
 
Så smart av mig att maila när det uttryckligen står att mailen är lånad..*pucko*
 
även om man har försäkring täcker den inte allt, en viss procent får man ju stå för själv
 
Jag skulle inte lita på en sån annons. Det är synd för om det är sant så skulle man ju vilja hjälpa men hur ska man veta?

Om det är sant så tycker jag att det måste finnas ngt mer seriöst sätt att försöka få hjälp för dom flesta är väl införstådda med allt lur som finns på nätet.
 
Men visst är det lureri! :mad: Det syns ju lång väg. Såg den annonsen åxå... Å så skriver människan att mejlen är lånad, så man är tvungen att ringa...? Snacka om att vara idiot! :devil:
 
Menar det, och vem som har föl är så dum att den inte har ngn som helst buffert för oförutsedda utgifter? Eller noll kontaktnät, dvs noll människor i sin omgivning att låna pengar av i en krissituation?

Får nästan lust att ringa upp människan och skälla ut henne..
 
Hej, jag har tagit bort dom annonserna från annonssidorna, då vi generellt inte tillåter annonser där man vill ha saker gratis, då blir det lätt anarki, och alla sätter in annonser om vad dom vill ha. Ser ni annonser som ni misstänker är konsigta, eller bara undrar om det är ok, så tveka inte att kontakta oss på Annonsdirekt.

MVH Joachim
 
Även om mailen skulle vara lånad, så måste "ägaren" till den kunna vidarebefodra ev. svar? Så "puckat" var det nog inte att maila iaf. :D
 

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 279
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 524
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Äntligen är det dags för årets hingstpremiering! Det tisslas och tasslas i stallarna, lukten av pälsglans ligger som tunga moln och ett...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
13 771
Senast: Kilauea
·
Äldre Hej buke-folket! Ni brukar ju ha koll på det mesta och komma med goda idéer. Skapade ett nytt nick för att inte bli igenkänd. Min...
16 17 18
Svar
346
· Visningar
22 490
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp