Skorvig i örat

O

Orzon

Min hund har haft lite problem med ett öra till och från i några veckor. Hon kliar sej lite (inte mycke) och det ser lite skorvigt ut. Jag har smörjt henne med mjukgörande krämer och då blir det bättre men om jag inte smörjer henne på några dagar kommer det tillbaka.
Kan man använda Hydrokortison 1% ?
Jag ska lämna bort henne till hundvakt i en vecka och sagt till dom att åka till veterinär om det blir värre eller om hon börjar klia srj mycke.
Några tips?
 
är det i eller på örat? är hörselgången ren och fin eller skitig? det kan vara någon ohyra som kliar. skulle inte använda hydrokortison i örat, det finns speciella örondroppar som är bättre.
 
Det är inte inne i örat. Insidan av ytterörat....om du förstår hur jag menar.
:confused:
 

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
958
Senast: Keb71
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 260
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 953
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 877

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp