Bukefalos 28 år!

Skrittavstånd ridhus

Sv: Skrittavstånd ridhus

jag har 30 minuter skrittväg till ridhus, det är asfalt hela vägen. Lite i längsta laget tycker jag. Särskilt när det är barmark på vägen och hästen är broddad. Det är en liten väg som går ända ut i diket, så det finns ingen väggren att rida på.
Tycker det är jobbigt för det tar sån tid, en timme bara att förflytta sig fram och tillbaka. fördelen är ju helt klart att hästen blir ordentligt fram och avskrittad. Brukar köra igång i trav direkt när vi kommer dit, och avslutar utan att skritta av efteråt utan tar det på hemvägen
 
Sv: Skrittavstånd ridhus

Vi har 3 km till ridhuset. Det tar 30 min och då är det både skritt trav och galoppvägar (mest skritt, lite trav - asfalt och grus är det dit/nu snö) Jag rider aldrig dit.
Men en i stallet brukar ibland rida dit och ha lektion en gång i veckan (kvällar) eller ibland bara varannan. Ibland tar hon släpet. :) rider hon börjar hon 18.00 och kommer hem 20.30 så det blir ett långt pass men hästen är jätte pigg och tycker om att jobba :) märks inte på han. Och det är ju bra då är hästen ordentligt uppvärmd och så är det bara att börja rida mer intensivt/trimma väl i ridhuset. Lite tråkigt att skritta igång i ridhus/padock :/ men jobbigt att ha en bit vid dåligt väder.

Men annars är bra skrittavstånd ca 10-15 min tycker jag.
 
Senast ändrad:
Sv: Skrittavstånd ridhus

Har ungefär en kvart- tjugominuters gång/skrittavstånd till ridhuset. Tycker det är ganska lagom att gå dit (brukar inte rida då hästen inte är 100 för mig ännu och det är ganska mycket trafik) men kräver ju att man har tid. Å andra sidan är ju hästen ORDENTLIGT av och framskrittad när man kommer dit - vilket man ibland slarvar med.
Alternativet är en paddock med gummi (kabelklipp)som jag av olika skäl inte är jätteförtjust i på tre minuters skrittavstånd.
 
Sv: Skrittavstånd ridhus

Jag har 30 minuter till närmsta ridhuset, och tycker det är helt okej även om det är i längsta laget. Det hade varit perfekt med 10-15 minuter.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 554
Senast: Fiorano
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 654
Hundhälsa Min hund opererades förra veckan och nu vill jag höra hur det gått för andra hundar med samma diagnos. (Helst bara lyckohistorier...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: cewe
·
Ridning Hästen har traktbroddar på alla fyra, isbroddar. Jag funderar på om man bör brodda av eller inte för att rida i ridhus? Hör så många...
Svar
16
· Visningar
1 544
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp