Bukefalos 28 år!

Skrivare som används sällan

MissFideli

Trådstartare
Har en färgskrivare, en Canon modell billig som mest står. Nån gång har jag fått för mig att skriva ut nått, men märkte att patronen/färgen torkat. Tänkte köpa en ny, men kom på att eftersom jag skriver ut saker mycket sporadiskt, så hinner nog den nya torka ut under tiden.

Finns det nåt tman kan göra för att den inte ska torka ut eller får man skylla sig själv? Blir dyra utskrifter om man måste köpa ny patron för varje gång :crazy:
 
Sv: Skrivare som används sällan

Känner igen det där, jag har också en bläckstråleskrivare som används kanske nån gång om året. Till min skrivare följde det med ett bläckpatronetui som man kan förvara patronerna i när de inte används. Kan vara värt att kolla om det finns sådana etuier för din skrivare?

Nu är jag väldigt dålig på att komma ihåg att lägga dem i etuiet, så mina patroner brukar också torka. Dock torkar de bara igen vid skrivhuvudet, så jag sätter dem i ett bad med rengöringsvätska ett par timmar, sedan funkar de perfekt igen. Rengöringsvätskan kommer från ett refill-kit jag köpte billigt på Netto, ett sånt där med bläck som man sprutar in i befintliga patroner.
 
Sv: Skrivare som används sällan

Okej. Ska kolla vad som finns, det är en Canon Pixma jag har, ganska vanlig i olika siffermodeller.
Netto har vi inte, undrar var man kan hitta sånt då?
 
Sv: Skrivare som används sällan

Man brukar kunna rensa patronerna... När man har skrivarprogramet uppe så brukar det finnas en underhållsmeny...
 
Sv: Skrivare som används sällan

Det är inte alltid det räcker om det har blivit ordentligt igenkorkat, min skrivare klarar inte av att ta bort det intorkade på egen hand när den har stått några månader.

MissFideli: Har sett sådana kit i andra affärer också, diverse stormarknader och lågprisaffärer. Vet att Biltema hade dem förr i tiden men de finns inte med på hemsidan nu. Kollade på flaskan jag har men det står inte vad rengöringsvätskan består av tyvärr.
 

Liknande trådar

Fordon Nu är det snart dags att skaffa en ny, större familjebil. Idag har vi en Toyota Avensis Sedan som förvisso varit en jättebra trotjänare...
2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: cherie
·
Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
2 886
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 291
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 945
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp