Bukefalos 28 år!

skruva ihop möbler.

Eve

Trådstartare
igår fick jag hem min nya jättefina och dyra garderob =)

glad i hågen började vi att skruva ihop den, med mycket tankeverksamhet och frustration fick vi tillslut ihop själva stommen.

det enda som är kvar är att resa den upp, lätt som en plätt!

men nånting gick fel och hela skiten ramlade i golvet, drog med sig en bit tapet och la sig sen i 200 delar över hela rummet. :devil:

så här i efterhand är det rätt komiskt, hade två garderober att skruva ihop,. så idag ska jag göra ett nytt försök med den som inte ligger på tippen än och se om jag behöver köpa en ny stomme eller två.


nån som vart med om nått liknande?
eller några andra komiska historier om ihop skruvanden?
 
Sv: skruva ihop möbler.

Men herregud! :eek:

Låter ju livsfarligt. Har aldrig hört talas om faktiskt. Men det ska ju vara en första gång för allt!
 
Sv: skruva ihop möbler.

jag skruvade ihop garderob nr 2 igår kväll, och det gick fint!

så nu ska jag bara åka och köpa en ny stomme, och sen är det snart klart!
 
Sv: skruva ihop möbler.

det va duktigt av dig... trodde annars du skulle ha sebbe till hjälp..:banana:
 
Sv: skruva ihop möbler.

Jag har ett två centimeter långt ärr på vänster långfinger. Det heter Niclas efter en nära-döden-upplevelse från Ikeahyllan med samma namn. Jag skulle montera lådorna som hörde till och upptäckte för sent att jag satt dit två framsidor istället för en fram- och en baksida.

Jag hade då nyss träffat dåvarande pojkvännen-numera maken och skulle imponera på honom hur vansinnigt händig och praktisk jag var. Jag greppade en mejsel, den slant, for in i fingret och så blev det tryckförband, panodil och gapskratt istället för beundrande blickar...

19 år senare är vi fortfarande lyckliga ihop, men hylljäv... står numera i uthuset. :cool:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 954
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 430
Senast: Calmiche
·
Hemmet Jag har så länge jag kan minnas tyckt om att organisera saker. Sen jag ställde upp som frivillig på konserterna i skolan för att få...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 881
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skrev i höstas ett dagboksinlägg här om min jobbiga mens ( https://www.bukefalos.se/threads/menshelvete.1472885/ ). Efter att ha...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp