Skulle ni åka till Cypern eller närliggande platser nu?

Mirre

Trådstartare
Har varit diskussioner och ett evinnerligt tjatande här om att åka till Cypern. Jag ser verkligen inget som helst nöje i att åka dit och speciellt inte som läget i världen är nu. Sambon (med föräldrar 🙄) delar dock inte alls den uppfattningen och tycker att jag är fånig och överdriver.

Skulle ni åka nu?
Varför/varför inte?
 
Tveklöst ja (åka alltså). Var där för några veckor sen - före det som hände nu såklart - men osäkerheten i världen har ändå pågått ett tag.
 
Ja, varför inte? Det är ju inte som att Ryssland, Hamas eller Israel kommer invadera cypern.
Eller tänker du att Grekland och Turkiet kommer trappa upp?

Själv har cypern aldrig triggat något ressug hos mig, men jag antar att det säkert finns något intressant där med.

Jag åker till Egypten om ett par veckor.
 
Har varit diskussioner och ett evinnerligt tjatande här om att åka till Cypern. Jag ser verkligen inget som helst nöje i att åka dit och speciellt inte som läget i världen är nu. Sambon (med föräldrar 🙄) delar dock inte alls den uppfattningen och tycker att jag är fånig och överdriver.

Skulle ni åka nu?
Varför/varför inte?
Nej, jag skulle bara få dåligt samvete för flygskam
 
Har varit diskussioner och ett evinnerligt tjatande här om att åka till Cypern. Jag ser verkligen inget som helst nöje i att åka dit och speciellt inte som läget i världen är nu. Sambon (med föräldrar 🙄) delar dock inte alls den uppfattningen och tycker att jag är fånig och överdriver.
Vad är det som skulle vara farligt med Cypern? Eller varför tycker de att du överdriver?
 
Mor och far kom just hem därifrån för en vecka sedan, de åker varje år och lyfte ingen oro eller funderingar med mig. Varför skulle folk inte åka dit?

Som andra skriver ska du givetvis inte åka om du inte vill. Känns som ett semestermekka helt enkelt, jag skulle själv inte ha intresse av att åka dit men det är ju bara för att det känns rätt ointressant. :)
 
det är 254 km mellan de närmsta punkterna mellan israel och cypern.
Å andra sidan är det ju fortfarande väldigt lugn i de norra delarna av Israel, så från Gaza, Jerusalem till och med Tel Aviv är ju avståndet ännu längre. Annat är det ju ifall Hisbollah i Libanon blandar sig i och tar tillfället i akt att skjuta lite missiler på Israel, men dit har vi ju inte kommit än. Och det kommer väl ändå inte beröra Cypern. Varken Turkiet eller Grekland har några som helst ambitioner att skrämma turister från Cypern.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 010
Senast: Ms_Antrop
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 479
Senast: Mineur
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 788
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 546
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp