Skulle ni skriva på detta??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ditt svar var, hästar kan inte tycka att det är roligt att tävla och att hästarna hoppar för dom har inget annat val, det är djurlågeri att utsätta hästar för saker dom inte vill bl a träning och tävling.

Detta har du skrivit och det kommer nog flera ihåg, så det är ingen ide´att du slingrar dig undan det.
Nehej du, det enda i det citatet jag skulle kunna stå för, är att hästarna hoppar, för att dom inte har något val, och givetvis inte skulle tävla, om dom hade valmöjlighet. Att det skulle vara djurplågeri att träna och tävla hästar har jag aldrig sagt, så det skall varken du eller någon annan påstå.

Vad jag däremot många gånger framhållit, är att det sätt som tävlingshästar hålls på, många gånger är djurplågeri. Vilket är en helt annan sak. Med tanke på vad som skrivs och sägs i media nu, så ser du att jag inte är ensam i den uppfattningen.
Hur lever dina hästar?

Det finns ju knappt någon kvar på detta forumet som ens vill diskutera med dig längre och det måste väl finnas en ganska uppenbar anledning till det oxå
Jasså, du säger det. Tänk att inte jag har märkt det?

Vad kan jag göra, mer än upprepa: Dessutom förstår jag inte vad dessa personangrepp har i tråden att göra. Men talar man för en sjuk sak, går man till personangrepp när argumenten tryter.
Din diskussionsmoral är bedrövlig, vilket jag påpekat tidigare.

LIA
 
Nehej du fantamig. Du har skrivit att hästar helt omöjligt kan tycka det är kul att träna och tävla, "vi" tvingar dom till det och ger dom inget annat val, vi är djurplågare hela bunten som har täcken, klippta hästar osv.

Jag ställer frågan igen som du aldrig svarade på den gången.
Tror du verkligen att du kan tvinga en häst att hoppa en svårklassbana i fälttävlan om den inte vill???

Jag kan svara på det igen för dig, NEJ det kan du inte , inte ens om du inte skulle ge den något annat val för ni skulle dö på kuppen båda två.

Och ja tack mina hästar lever fortfarande och mår bra fastän dom tränas och tävlas.
Hur mår dina i hagen då?? För dom spenderar ju all sin tid där har du ju sagt.

Nej just det ja , du är ju knappt här längre och du har ju blivit begränsad till ungefär 2 st forum som du kan vistas på nu förtiden utan att bli halshuggen.

Du skall väl inte snacka om diskussionsmoral /teknik??
Hur många gånger har inte du upprepat dig om min diskussionsmoral i denna tråden bara :angel:


OCh den viktigaste frågan för dig som jag vet att du kommer ställa i nästa svar skall jag redan svara på här så du slipper att bemöda dig med ett svar.

Ja dom går i stooooora hagar och är ute från morgon till kväll , ca 21 nu på vintern.
Nej dom har inte hundra täcken på sig utan ett.
 
Det går inte att läsa ditt sista svar kan du skriva om det??
ÄR det raderat eller vad är det??
 
Lånar din knapp :)

Tycker det är dags att låsa den här diskussionstråden, vilket jag gör nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 316
Senast: Sirap
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 879
Senast: Barbabelle
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 323
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 541

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp