Skulle ni som vuxna använda de här tofflorna?

Islandshästryttare

Trådstartare
jag letar efter tofflor till en vuxen person och sorterade på storlek 43 . Fick då upp några som jag tycker verkar rätt opraktiska. Till exempel denna känns som lite opraktiskt

8ba28f862bcd450c97cb3ed66335cfc1.jpg
 
jag letar efter tofflor till en vuxen person och sorterade på storlek 43 . Fick då upp några som jag tycker verkar rätt opraktiska. Till exempel denna känns som lite opraktiskt

Visa bifogad fil 134360
Nej det är inte riktigt min grej, jag gillar fårskinnstofflor o gillar att köpa dem av ngn tant på ngn marknad, inte av ett storföretag. Men jag skulle inte skämmas eller så om det var de tofflor som erbjöds på en plats eller hotell eller ngt.

De med hajarna var ju rent av lite kul. Jag skulle säga att de är klassiska fars dag presenter :sneaky:
 
Jag skulle absolut kunna ha dem hemma. Skor som skor som håller fötterna varma. Men de får vara hyfsat billiga annars kan jag lika bra köpa nya fårskinnstofflor, när jag nu behöver nya innefluff på fötterna. Men inget fel på dem tycker jag.

Min dotter köpte enhörningar till mig men de passade inte så Spionen fick dem som leksaker. Han gillade sina nya gosedjur!
 
Inga som helst problem så länge modellen är lätt att gå i och där tror jag 2+3 kan vara lite svårare att gå i. De som jag hade som barn och provat senare har nog alla haft pluppar under så brukar inte vara halt. Mina "snyggare" som jag har nu innebär även högre kant, inte lika lätt att dra på sig så djurtofflor hade säkert ökat min användning av varma tofflor.
 
Just tofflor att fluffa runt i hemma behöver väl inte vara så otroligt praktiska? Man kommer knappast gå några längre sträckor i dem, eller gå utomhus. Själv går jag runt i ett par tjocka raggsockar som förvisso kan se praktiska ut men är både hala och samlar päls något fruktansvärt. Kan absolut krypa in i en kigurumi när det är kallt hemma, och där snackar vi opraktiskt. :rofl: (Men varmt, och bekvämt.)
 
Självklart kan jag tänka mig ha på dessa, antingen hemma eller vid rätt tillfälle, men knappast på långpromenader. Och kanske inte just i storlek 43.
 
Jag tyckte dom var rätt roliga men tycker fårskinn är det som är mest behagligt på^^

Och med sånna där fluffiga stora former på fötterna antar jag, pga är så satans klumpig, att jag inom max 5 min hade trasslat in mig i mina egna fötter, spillt ut min glögg, tappat alla pepparkakorna och rivit ner hela julgranen 😆
 

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 261
Senast: skogaliten
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 367
Senast: Cattis_E
·
Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
430
Senast: KesoNeso
·
Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp