Skulle ni som vuxna använda de här tofflorna?

Jag har haft nåt liknande, hela min familj har nog haft liknande samt makens familj vid något tillfälle.
Jag är superfrusen så älskar, tyvärr hundarna likaså och de blir inte så långlivade 😝. Sen är dom knöliga att ha på sig när man sover så jag har väldigt tjocka fluffstrumpor numera som jag kan ha när jag sover också..
 
Senast ändrad:
Näe föredrar dessa

IMG_5086.jpeg
 
Jag tror att jag hade blivit alldeles för varm i sådana där jättefluffiga tofflor! Tofflor för mig fyller nog mest funktionen att skydda mig från (det kalla) golvet, så jag behöver liksom inte så himla mycket fluff runtomkring. Är jag riktigt kall om fötterna tar jag på mig raggsockar istället.

Värst är dock mina föräldrar, de använder tofflor à la Birkenstock, alltså de där klassiska med två remmar och öppet däremellan, som inneskor. DÄR kan vi snacka omysigt! O_o

Jag älskar att ha mina birkenstock hemma 😁

Från början var dom inneskor på jobbet men tog hem dom under pandemin och nu har jag dom hela tiden hemma. Dels skyddar dom från det kalla golvet, dels är jag hälgångare och får lätt hälsporre så det är helt enkelt bekvämare än att gå barfota.

Angående tofflorna i första inlägget hade jag något liknande när jag var liten. Dom var lite krångliga att få på och sen knölade dom sig under foten och blev allmänt osköna så jag röstar nej.
 
Jag tillhör team Birkenstock-ish.
Det ska gå att dra i och ur fötterna lätt. De ska gå att ha barfota på sommaren eller med tjocksockor på vintern. Det ska gå att variera tjockleken på sockorna efter vädret. De ska gå att ta två steg ut på verandan med, eller trampa i en pöl med smält snö i hallen, eller spillt diskvatten i köket.
De ska inte ha extra snubbelatiraljer. De ska inte bygga en massa volym av fluff. De ska inte stänga in fötterna i syntetmaterial.

Men givetvis kan en vuxen som råkar gilla den typen av tofflor använda dem. :)
 
Underbara ju!
Jag hade orangea långhåriga tofflor som såg ut som monsterfötter för några år sedan, med blå klor 😁
 

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 261
Senast: skogaliten
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 367
Senast: Cattis_E
·
Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
430
Senast: KesoNeso
·
Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp